Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing På besök i GBG

• På besök i GBG

Publicerad av macl3an på 9 oktober, 2005 vid 01:11

Tjenare,

På torsdag ska jag och några vänner till GBG för att gå på en konsert på Sticky Fingers. Vi tänkte dock stanna kvar över fredagen och dra hem på lördagen. Jag funderar nu lite på att ta med mig surfprylarna, och spendera fredagen med att surfa!

Vad säger ni om det? Finns det något schysst ställe ganska ”centralt” i GBG, som man kan hitta till? Observera att jag bara varit i GBG en gång förut, så jag hittar inte direkt bra. Isåfall behöver jag lite vägbeskrivningar. grin.gif

Dessutom har jag (än så länge) bara ETT segel – ett 6,7 m^2 till min 131 liters freeridebräda.

Är det värt att chansa och ta med sig grejerna tycker ni?

tdk svarade 19 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • rasmus_w

Medlem
    9 oktober, 2005 vid 01:30

Fiskebäck är väl någorlunda välkänt, och det finns en klubb där. http://www.gwc.se är hemsidan, och de listar en bunt spots. Personligen satsar jag nog på ett ställe med en surfklubb om jag tvekar, det ökar chansen att nån mer ska vara ute på vattnet.

• tdk

Medlem
    9 oktober, 2005 vid 06:50

http://www.gwc.se finns ett spotarkiv. Lite svårt att rekomendera ett spot när man inte vet vilken riktning det ska vara på vinden.. Det är dåligt med ställen som fungerar på alla riktningar.. Möjligtvis fiskebäck då, som e kasst på alla riktingar, så då spelar det ju ingen roll.. tongue.gif

• macl3an

Medlem
    9 oktober, 2005 vid 10:50

Tack för tipset!

Men är de övriga ställena relativt lätta å hitta till då?

Men nu när jag bara har ett segel, 6,7, är det värt att ta med sig grejerna? Brukar det inte blåsa rätt bra på västkusten, så att 6,7 kanske är för stort?

• basse

Medlem
    9 oktober, 2005 vid 11:36

Fiskebäck kan vara riktigt bra beroende på vilken riktning det är. TDK har nog bara kört en gång på V och då är det inte som bäst. Idag var det SSÖ eller S och det var riktigt bra.

• tdk

Medlem
    9 oktober, 2005 vid 11:42

Haha! Ska jag vara ärlig så har du helt rätt Basse. Har bara varigt där en gång. Och det va dessutom flera årsedan! Och då va det väst, svinkallt och byigt! Därför suger fiskebäck. Tacka vet jag björlanda. Där är det alltid varmt i vattnet, solsken och goa gubbs.. tongue.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing På besök i GBG

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.