Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing På onsdag gäller det på Torö

  • olandersson

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 07:39

    Naturligtvis Jag var i tyskland på semestern, vad sägs om lite captain Morgan kanske.
    Bilderna är tagna med kameran

  • olandersson

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 07:39

    en till

  • olandersson

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 07:40
  • calle

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 07:46

    Hej!
    Jag kan nog tänka mig att fotografera, orkar inte köra hela tiden i allafall.
    Kan inte mycket om att fota med riktiga (ej automat) kameror, det kan ju vara ett problem 😀
    / Calle

  • swe313

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 09:34

    Hallå
    Måste bara fråga…
    Om vinden börjar gå mot ONO eller rentav NO, funkar det då iallafall på Torö eller blir det helt odugligt.
    Eller är det bara så att vågorna försvinner fast det blåser fin vind ändå???
    Enligt Foreca så pekar ju vinden en aning Norr ifrån.

    Tacksam för svar eftersom jag åker från Norrtälje.

    Peter

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 09:39

    Hej Koa

    Var hittar du swell kartan ?

    Defintiv “vill ha adress” !

    Sorry Henke, kan inte filma, måste jobba, möjligen segla lite på morgonen.

    Uffe

  • koa

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 09:40

    Torö är ofta helt platt på NO.

  • koa

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 09:41

    Kolla länkarna till höger:
    Vågor Östersjön.

    MVH

    Calle N

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 09:54

    Lågtrycken som kommer in/bildas i en bana från syd-ost är betydligt svårare att förutsäga både vad gäller vilken styrka och vilken riktning de genererar, jämfört med lågtrycken från syd-väst. Ibland blir det väldigt mycket mer vind , ibland helt dött. ibland sydost som ger stökiga stora vågor och i bland nordost som vanligtvis innebär platt som en pannkaka och lä inne vid stenstrand. MEN IBLAND OCH SÄLLAN: BLAND DEN BÄSTA MÖJLIGA VÅGSEGLINGEN SOM GÅR ATT HITTA I SVERIGE. SMHI tror på sydost och Foreca/Windguru på ost-nordost. Det är omöjligt för oss alla att på förhand säga vad det blir.

    Dessutom har jag varit nere på nordost och sett otroligt fina, om än max gubbhöga, närmast glassy vågor rulla in på udden. Perfekt long-board. Jag har också varit nere på Torö på liknande rapporter som nu och upplevt förhållanden som slår ett halvdant Hookipa på våren.

    Det är dock grymt osäkert. Kan både bli platt och knappt någon vind. Kanske till och med troligare så än de där mytomspunna superdagarna.

    Tips: Kolla rapporten det sista man gör (även vågprognoser och längre söderut). Ringa till någon som är nere (på ett par timmar kan dock vågorna och vinden öka på hur mycket som helst). Helt enkelt inte bry sig om det blir en bomkörning. Torö är ändå alltid skönt att hänga på.

    Eller: Strunta i allt ihopa….

    Jesper B

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 09:55
  • poppo

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 10:21

    yes! precis lyckats byta bort min förmiddag på jobbet så nu kan jag segla torö fram till lunch, måste dock tyvärr jobba hela eftermiddagen/kvällen. funderar på att sova över på plats ikväll för att maxa seglingstiden!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 10:56

    blivit för fin för ekoln? 😉

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 11:16

    Hur tidigt tänkte du dra dit? Jag funderar på att vara där vid 05:00 så att jag hinner kör några timmar innan jobbet. Skall gå på kurs sthlm.

    Sinclair

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 11:31

    En höstdag 93? Var Torö uppfunnet då?
    Näe, de e sant Jesper. Visst kan Torö bjuda upp till dans, hade en riktigt bra dag där sen sep 99. Men går ju ett gäng bomstyrningar på en sån dag på Torö. Hoppas det blir åka av!

    ILA

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 11:34

    Tja Andreas S66
    Va ska du till Stockholm o göra på fredag?
    Trodde vi skulle till Klittmöller i helgen?

    ILA

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing På onsdag gäller det på Torö

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.