Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport packa bom+segel?

• packa bom+segel?

Publicerad av andreaso på 23 december, 2002 vid 20:38

Hjälp! Skall flyga till Fuerteventura och vill packa
    1 bom
    1 segel
    1 tvådelad mast
    på något enkelt sätt. Finns det bagar för detta?? Hittar bara segel- och bom-bagar separat. Känns ju dumt att köpa två stycken för denna lilla mängd utrustning.

anonym-anvandare svarade 21 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • endy

Medlem
    23 december, 2002 vid 21:49

Jag får ner en bom i min iaf och då har jag 3 segel och 2 master, har np’s segelbag http://www.neilpryde.com/product/bags01/windsurfing/docs1/wsurf14.html
    fast 2002, säkert samma mått…

• andreaso

Medlem
    24 december, 2002 vid 08:54

Å fasen. Då lägger du bommen “snett” eller (jag har en NP X5, ca 50 cm bred)? Jag har försökt ta loss frontbeslaget men det sitter som gjutet – antagligen limmat?!

God jul!

• endy

Medlem
    24 december, 2002 vid 10:06

Kanske lägger den aningen snett men det är ju tight och bagen “sväller” ut på sidorna lite…men det går…
    Har ju iofs inte provat resa med flyg med det så här…annars kan man ju ha den i boardbagen…
    God Jul!

• jopi

Medlem
    24 december, 2002 vid 10:39

Har rest till Kanarie holmarna ett antal ggr nu och brukar spänna bommen utanpå boardbagen, då får man ett schysst handtag och ett skydd för brädan. Se bara till att du inte pressar in bombeslaget i brädan.
    Tänk också på att man får ha två kolli, så du kan ta en segel bag och en boardbag (om du inte försöker få med dina saker som en surf utrustning, det kan gå).

• andreaso

Medlem
    24 december, 2002 vid 13:11

Ha den i/på boardbagen är en bra idé, tyvärr skall jag inte ha ngn bräda med mig. Får nog testa att klämma ner allt i segelbag som föreslaget ovan.

• kungdenknege

Medlem
    24 december, 2002 vid 20:06

Annars kan du ju klämma ner allt i en tom boardbag!

• anonym-anvandare

Medlem
    16 januari, 2003 vid 03:16

du tar den segel bag som du har seglet i, skruvar isär bomrören och stoppar dom i jämmte seglet!
    och om du har fördral på masten, täjpar du masten ihopp med seglet sen!!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    16 januari, 2003 vid 11:53

Hörde ngt om att det ska finnas en särskild “surftejp” för sådana ändamål, vet nån ngt om det?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport packa bom+segel?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.