-
Packa surfgrejorna på taket
Tjenixen
Har tidigare kört runt med allt i bilen eller eventuellt med en bräda på taket, men nu har vi fått tillökning i familjen vilket medför krav på 2 passagerarplatser inne i bilen och slutpå segel- och mastmys vid långresor. Så min fråga till den samlade konfens kunnande är: Hur packar jag enklast och bäst 2 brädor (65-70 cm breda), 4 segel (4.7, 5.7, 6.7 och 8.0), två master (400, 460) samt två bommar på mitt vadderade takräck?
Jag har en segelbag som rymmer alla segel och master, men inte bommarna. Brädorna är för breda för att ligga brevid varandra och måste väl rimligtvis därför ligga dubbelt. Sökte runt lite här på konfen, och hittade två huvudalternativ:
- Brädorna på ena sidan, botten upp, nosen framåt, bommarna ovanpå. Segel och master i bag brevid.
– Känns intuitivt, men ska man köra brädorna i eller utan boardbag? Hur minimerar man risken att bommarna gör skada på den översta brädan? - En bräda under, botten ner, nosen bakåt, en bom ovanpå, två segel däremellan, toppa med en bom och den andra brädan med botten upp och nosen framåt. Två segel och masterna brevid.
– Blir brädhögen stabil på detta sätt?
Tips, kommentarer, förslag?
- Brädorna på ena sidan, botten upp, nosen framåt, bommarna ovanpå. Segel och master i bag brevid.
Logga in för att svara.