Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Packa utrustning på flyget

  • s

    Medlem
    10 januari, 2002 vid 16:30

    Ett par tips

    Bättre alternativ än bubbelplast är den sorts täta bubbelväv som man lägger som stegljudsdämpning under parkettgolv! Den är lätt, tål stötar och skyddet förstörs inte om det hamnar under press (vilket bubblorna gör i bubbelplast – de spricker och då har du lika mycket skydd som en tom plastpåse…). Du kan ju tänka dig vad denna stegdämpningsplastväv är gjord för – att ligga under golv där feta människor går, hoppar, springer. Och byggbranshen har två års garanti, på material är det 10 år… Funktionsgarantin för ett parkettgolv är säkert 10år. Väven tål mycket.

    Sedan måste jag också påpeka att kollin över 32kg kan personalen på flygplatsen vägra att lyfta. Det har med arbetsmiljö att göra. Lyckas du få ett kolli med allt i under 32kg är du väldigt duktig!

    Och som någon redan påpekat, lägger man allt i ett blir det mycket vikt som kan knäcka prylarna då personalen välter ner paketet från vagnen och ner på den hårda betongen. Om man däremot packar brädan, och endast brädan i en boardbag med ovannämnda bubbelväv runt så väger inte det mer än 10kg – det gör att packarna verkligen tror på att det är ömtåligt. Ett så stort paket kan ju inte väga så lite om det är stabilt byggt…
    Sedan kan du fylla segelbagen med resterande – den kommer väga upp mot 32 kg – jag lovar. Om inte över 32kg.

    En sak till. Vissa flygbolag är väldigt trångsynta med antalet kollin! Om man har fler än två så får man betala. En sak att fråga då du ringer och förvarnar om att du kommer.

    Staffan

  • oscar

    Medlem
    10 januari, 2002 vid 16:58

    Har ni sett packare i action nån gång? Oaahahaha dom bryr sig inte mycket. Ser nästan ut som om dom VILL ha sönder saker.

  • s

    Medlem
    10 januari, 2002 vid 17:04

    Jo, jag vet….
    Min segelbag pajjade i somras.
    Men har du packat brädan lätt och bra så gör det ju inget att de tappar den i golvet för den tar ju ingen skada av det. Men de “tappar” sällan ett lätt paket så ovarsamt som de gör med ett tungt.

    S..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 januari, 2002 vid 09:55

    Var köper man denna sorts täta bubbelväv som du beskriver och vad kostar den?

    /Peter

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Packa utrustning på flyget

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.