Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Packning inför resa

• Packning inför resa

Publicerad av maca på 5 februari, 2008 vid 19:30

Hej,
    Att packa bräda, segel och master på bästa sätt inför en flygresa finns det en massa bra teorier om här på konfen och där har jag själv goda erfarenheter från tidigare resor. Men hur packas igentligen de nya (ej isärtagbara) continous-bommarna på bästa sätt? Måste man slå till på en bom-bag nu oxo?

Tidigare packade jag min bom isärplockad tillsammans med seglen i NP streamlinern. Min boardbag har inte plats över för en bom och personligen gillar jag inte tanken på en stor tung boarbag med allt i (bräda, segel, mast och bom).

Någon med kreativa idéer?

rasmus_w svarade 16 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • tim-eriksson

Medlem
    5 februari, 2008 vid 19:44
    MacA;443023 wrote:
    Hej,
    Att packa bräda, segel och master på bästa sätt inför en flygresa finns det en massa bra teorier om här på konfen och där har jag själv goda erfarenheter från tidigare resor. Men hur packas igentligen de nya (ej isärtagbara) continous-bommarna på bästa sätt? Måste man slå till på en bom-bag nu oxo?

Tidigare packade jag min bom isärplockad tillsammans med seglen i NP streamlinern. Min boardbag har inte plats över för en bom och personligen gillar jag inte tanken på en stor tung boarbag med allt i (bräda, segel, mast och bom).

Någon med kreativa idéer?

Bubbelplast och in med den i ditt brädfodral?

Men du kanske har lite bräda med dig… Min gamla chinook alu går in i min gun travelbag på 245*63. Borde nog fungera rätt så bra. Dock ingen erfarenhet.

• aronh

Medlem
    5 februari, 2008 vid 19:54

Jag kan tänka mig att bomfästet utsätter brädan för lite mycket tryck. Kan den inte trycka hål i brädan ganska lätt. Låt säga brädan hamnar med bommen underst och sen en massa grejer ovanpå. Jag vet inte kanske räcker med att packa in den extra.

• tim-eriksson

Medlem
    5 februari, 2008 vid 20:10
    Aronh;443036 wrote:
    Jag kan tänka mig att bomfästet utsätter brädan för lite mycket tryck. Kan den inte trycka hål i brädan ganska lätt. Låt säga brädan hamnar med bommen underst och sen en massa grejer ovanpå. Jag vet inte kanske räcker med att packa in den extra.

För mig är det okej om jag lägger bom fästet mellan fotstropprna som jag har en pet flaska i. Av belastar det mesta men givetvis kommer lite tryck att ske… M

• bjornen

Medlem
    27 juli, 2008 vid 09:57

Finns det någon bag som passar för en flygresa och som rymmer en isonic 76 (54 bred) 2st segel 5.4 6.2 2st master 400, 430 1st bom 170cm Lägg gärna upp en länk till en bra bag.

//Björn

• getwet

Medlem
    27 juli, 2008 vid 10:13

@Bjornen 485196 wrote:

Finns det någon bag som passar för en flygresa och som rymmer en isonic 76 (54 bred) 2st segel 5.4 6.2 2st master 400, 430 1st bom 170cm Lägg gärna upp en länk till en bra bag.

//Björn

Kolla på Naish hemsida under softtech/windcombo.

• styret

Medlem
    27 juli, 2008 vid 14:05

lägg bommen med mastbeslaget längst bak i boardbagen så den hamnar utanför railen och skyddar istälet för att belasta. sen bara ett par varv bubbelplast runt bakbeslaget.

• rasmus_w

Medlem
    1 augusti, 2008 vid 10:42

@styret 485222 wrote:

lägg bommen med mastbeslaget längst bak i boardbagen så den hamnar utanför railen och skyddar istälet för att belasta. sen bara ett par varv bubbelplast runt bakbeslaget.

Det där funkar om man inte har en bosrdbag som passar brädan som en handske.

Själv har jag beställt en http://www.surfbutiken.nu/products.php?cid=19&pid=323 och om posten har den stora vänligheten att leverera den idag så kommer jag kunna packa allt i den när jag drar till egypten på söndag.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Packning inför resa

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.