Senaste nytt › Forums › Övriga › Andra brädsporter › Paddle board., vad är grejjen?
-
Paddle board., vad är grejjen?
Posted by celestial on 18 augusti, 2007 at 19:41Såg det dära nånstanns…Man har nån åra som när man e ute o surfar??????…Varför då?
Nån som kan förklara lite närmre
nisse_surf replied 16 years, 2 months ago 8 Members · 8 Replies -
8 Replies
-
Det är ett favorit nöje bland vindsurfarna…
SUP (Stand-Up-Paddleboarding)
-
celestial;406743 wrote:Såg det dära nånstanns…Man har nån åra som när man e ute o surfar??????…Varför då?
Nån som kan förklara lite närmre
Med Stand-Up Paddleboard kan du ta väldigt väldigt små vågor med tanke på att du kan få upp en bra fart med paddeln och volymen på brädan. Sen kan man använda den som ren motionsbräda att man paddlar runt när det är vindstilla – personligen kan jag tycka att det är mycket roligare att köra Stand-Up och vara ute på vattnet än att sitta på gymmet o svettas 😛
På vissa Stand-Up brädor kan du även fästa en vindsurfing segel på och vindsurfa med.
Man kan använda bräda i allt från vindstilla plattvatten och har sett bilder/filmer på folk som gör i masthöga vågor och ännu högre.
-
Provade en idag riktigt kul vill ha! Men ganska dyrt 8000:- är en del för en surfbräda tycker jag!
-
Men snacka om att du får många dagar på vattnet för pengarna, t ex de sista 2-3 veckona samtliga dagar om du orkat! Jämför det med hur många surfdagar du får. Och lägg till det hur många vågor du får varje gång jämfört med om du ligger ner och paddlar. “More bang for the bucks” helt enkelt 🙂
Och du slipper som sagt det mögliga, svettiga gymmet…blir solbränd och snygg istället. 😉
/Magnus -
Kjello
Guest11 maj, 2008 at 15:45patrikol;464469 wrote:Provade en idag riktigt kul vill ha! Men ganska dyrt 8000:- är en del för en surfbräda tycker jag!Varför ska det behöva kosta nytt, finns nog någon beggad longboard som passar.
Den jag sett liknar en gamal bic centerbordsbräda, ska låna grannens och pröva.
Bara fylla centerbords-springan med frigolit och tejpa. åror finns det gott om.men jag har inte sett någon i verkligheten förstås, bara en på bild.
Log in to reply.