Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter Paddle board., vad är grejjen?

• Paddle board., vad är grejjen?

Posted by celestial on 18 augusti, 2007 at 19:41

Såg det dära nånstanns…Man har nån åra som när man e ute o surfar??????…Varför då?

Nån som kan förklara lite närmre

nisse_surf replied 16 years, 2 months ago 8 Members · 8 Replies
  • 8 Replies
  • jonaish

Member
    18 augusti, 2007 at 20:03

Det är ett favorit nöje bland vindsurfarna…

SUP (Stand-Up-Paddleboarding)

• platypus

Member
    20 augusti, 2007 at 07:32
    celestial;406743 wrote:
    Såg det dära nånstanns…Man har nån åra som när man e ute o surfar??????…Varför då?

Nån som kan förklara lite närmre

Med Stand-Up Paddleboard kan du ta väldigt väldigt små vågor med tanke på att du kan få upp en bra fart med paddeln och volymen på brädan. Sen kan man använda den som ren motionsbräda att man paddlar runt när det är vindstilla – personligen kan jag tycka att det är mycket roligare att köra Stand-Up och vara ute på vattnet än att sitta på gymmet o svettas 😛

På vissa Stand-Up brädor kan du även fästa en vindsurfing segel på och vindsurfa med.

Man kan använda bräda i allt från vindstilla plattvatten och har sett bilder/filmer på folk som gör i masthöga vågor och ännu högre.

• patrikol

Member
    10 maj, 2008 at 18:34

Provade en idag riktigt kul vill ha! Men ganska dyrt 8000:- är en del för en surfbräda tycker jag!

• mag

Member
    11 maj, 2008 at 06:31

Men snacka om att du får många dagar på vattnet för pengarna, t ex de sista 2-3 veckona samtliga dagar om du orkat! Jämför det med hur många surfdagar du får. Och lägg till det hur många vågor du får varje gång jämfört med om du ligger ner och paddlar. “More bang for the bucks” helt enkelt 🙂
    Och du slipper som sagt det mögliga, svettiga gymmet…blir solbränd och snygg istället. 😉
    /Magnus

• Kjello

Guest
    11 maj, 2008 at 15:45
    patrikol;464469 wrote:
    Provade en idag riktigt kul vill ha! Men ganska dyrt 8000:- är en del för en surfbräda tycker jag!

Varför ska det behöva kosta nytt, finns nog någon beggad longboard som passar.
    Den jag sett liknar en gamal bic centerbordsbräda, ska låna grannens och pröva.
    Bara fylla centerbords-springan med frigolit och tejpa. åror finns det gott om.

men jag har inte sett någon i verkligheten förstås, bara en på bild.

• kvabbso

Member
    2 juli, 2008 at 08:50

det verkar ju as skoj

• olandstoken

Member
    18 juli, 2008 at 07:09

att paddla kanadensare är underskattat!!

• nisse_surf

Member
    26 oktober, 2008 at 07:03

snygg bild jonaish;)

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter Paddle board., vad är grejjen?

You must be logged in to create new discussions.