• Publicerad av ohlen på 5 september, 2008 vid 22:46

vissa kör med wakeboots och vissa med wakeboardbindningar och vissa med cykelslang.. finns det några tips om man ska fixa stöd om hälen med cykelslang? vet inte hur man ska förklara men ni fattar nog;)

ohlen svarade 16 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • eddie

Medlem
    6 september, 2008 vid 07:51

Mystic har ett par bra halstroppar… inte farligt dyra och kanske enklare att fasta an cykelslang

• ohlen

Medlem
    6 september, 2008 vid 10:41

okejokej, vilken hemsida kan man hitta dessa som mystic har?

• sourra

Medlem
    6 september, 2008 vid 10:47
  • fillep

Medlem
    6 september, 2008 vid 10:48
  • ninoh

Medlem
    6 september, 2008 vid 10:48

cykelslang funkar jävligt bra annars, bara o knyta runt strapsen. men du får ju klart mke bättre stöd med bindningar, går inte ens att jämföra.

• sourra

Medlem
    6 september, 2008 vid 10:50

Kom just på att Dakine har också.

• ninoh

Medlem
    6 september, 2008 vid 10:54

dom ser sjukt mke skönare ut, tyckte mystics kändes skumma.

• ohlen

Medlem
    6 september, 2008 vid 10:55
    Eddie;497268 wrote:
    Mystic har ett par bra halstroppar… inte farligt dyra och kanske enklare att fasta an cykelslang

men om man ska köra cykelslang till en början för att känna hur det känns, var ska man då fästa skiten?

• kasimir

Medlem
    6 september, 2008 vid 10:59

Skruva skruvarna till stropparna igenom slangen, har funkat för mig. Tycker det är bättre än att knyta.

• sourra

Medlem
    6 september, 2008 vid 11:05

Mystics är ju en rulle som man har över hälen och Dakines är mer platt. Jag har kört Mystics en säsong och tyckte de funkade riktigt bra när man väl kommit underfund med dom och skurit bort den där gråa tygstroppen som är mitt på rullen. Dakines har jag inte testat men den ser skön ut. Samma princip i övrigt med en jäkligt hållbar resår, fast dakine har två resårband, ett upptill och ett nertill.

• ohlen

Medlem
    6 september, 2008 vid 11:18
    ohlen;497314 wrote:
    men om man ska köra cykelslang till en början för att känna hur det känns, var ska man då fästa skiten?

ska man fästa den på undersidan av hela padet eller mellan den man har foten på och den som går över foten? finns det ingen som har bild? hade underlättat:)

• kasimir

Medlem
    6 september, 2008 vid 13:50

Jag hade mellan pads och stropp funkar skitbra som sagt. Skruva loss stropparna, gör hål i slanjäveln, tryck skruven genom först stroppen och sedan slangen och slutligen skruvar du fast skruven i brädan. Några bilder blir det inte du får visualisera 🙂

• skotten

Medlem
    6 september, 2008 vid 13:58
  • ohlen

Medlem
    6 september, 2008 vid 17:31
    kasimir;497340 wrote:
    Jag hade mellan pads och stropp funkar skitbra som sagt. Skruva loss stropparna, gör hål i slanjäveln, tryck skruven genom först stroppen och sedan slangen och slutligen skruvar du fast skruven i brädan. Några bilder blir det inte du får visualisera 🙂

tackar

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA