Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Påhopp på Surfbutiker!!!

• Påhopp på Surfbutiker!!!

Publicerad av anonym-anvandare på 17 oktober, 2003 vid 22:39

Som ni ser så försvarar sig inte surfbutiker typ SP eller skidsport på denna konf. Varför???
    Jo vet ej om jag har rätt.
    Var på Öland på SM och hade trevligt.
    På en efterfest med locals och elitseglare (kan säga dom bästa eftersom den ena vann)
    När jag frågade om konfen så garvde alla och sa.
    Idiotkonfen. Har sjäv frågat lite här eftersom jag är rätt grön och fått ena dum svaret eter det ena.
    Vad jag förstod på snacket så ses konfen av dom flesta surfare som dåranas Paradise.
    Det tycks bara vara Masse, Lars och så Formula konfen som är nåt att ha.
    Lite synd tycker jag. För så börjar jag också uppfatta detta forum.
    Förr var det nästan ett måste att vara här varje dag.
    Men nu tittar man bara in som hastigast när det är långtråkigt.
    Det tycks vara standard att hacka på skidsport och SP.
    Sen på västkust och ostkust.
    S-Holmare mot G-borgare.
    Öland mot Varberg.
    Det bästa av allt är nar man är ute och surfar bland surfare som uppfattar man inte dessa problem.
    Jag tycker att det skall var mer hur om sakämnet surfing.
    Sen kan jag bara säga.
    Uffe bevisa att du köpt din dräkt på skidsport.
    Eftersom du inte har kvitto så finns det bar fyra fem pers
    som kan ha sålt den till dig. Eftersom du är lurad.
    Om någon lurar mig kommer jag ihåg vem.
    Alla vi som handlar i S-Holm vet vilka som jobbar där.
    Hede, Danne, Johan, m.m.
    Och inte fan fanns det skor för 250 pix för två år sen.
    Vad jag menar är. Mer surfing och bort med lögnerna och påhoppen

styret svarade 21 år sedan 12 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • jofiwa

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 22:52

Tillägg: Påhopp och dyl läggs oftast in av de anonyma (folk som inte vågar stå för sånt som de skriver).
    Själv håller jag dock fullständigt med om att en del diskussioner/påhopp är alldeles onödiga.

• kotivoito

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 23:12

Jo, och kanske man måste vara lite lug n. Och se att butiker är Anonym. Men huvud saken ska vara att vara vänner i allafall.

Mypa

• nordgren

Medlem
    18 oktober, 2003 vid 01:08

Mmmm, faktiskt så är det väldigt mycket skitsnack här på konfen, det gäller att veta vilka som är vettiga, och gå på svaren av dom, typ dr_masse och de andra.
    Sen som någon sa öven är _väldigt_ mycket av skitinläggen just av anonyma som, gissningsvis, bara sitter hemma och har tråkigt när det inte blåser och kläcker ur sig massa dynga om det ena och det andra. Jag har mer eller mindre gått så långt att man allt som oftast skiter läsa anonyma inlägg då de ofta just är dynga. frown.gif Iställer sollar man och läser inläggen av de man vet är kunniga.
    Det hela är väll just att lära sig att ha perspektiv och inte lyssna på allt utan vara kritisk, men visst det kan ju vara svårt om man är gröning i sporten och inte har koll…

• rqu

Medlem
    18 oktober, 2003 vid 06:52

Ta bort möjligheten att logga in anonymt så blir det säkert lite bättre. Andra forum (exempelvis DVD-forum) har fler konfmastrar som håller koll på inläggen, varnar och stänger av användare om de missköter sig. Det blir ju i alla fall lite jobbigare att göra idiotinlägg om man måste skapa en ny användare varje gång…

• go_catch_a_wave

Medlem
    18 oktober, 2003 vid 08:26

hur hade det varit om bara inloggade hade tillgång till konfen? Då får man ju stå för sitt skitsnack lite mer än om man är inloggad som anonym.
    Det är väl inte så omständigt att logga in? smirk.gif

• oscar

Medlem
    18 oktober, 2003 vid 09:42

Jag tycker de är riktigt synd att de DUKTIGA svenska seglarna inte tar sig tid att skriva lite här. Ibland dyker ju S-77 och S-66 upp men annars är det tunt med rikigt duktiga seglare. Men de som tycker att detta är en “Idiotkonf” kanske är för upptagna att polera sina FETA sponsorkontrakt eller nåt?

Undrar varför t ex Matt Pritchard, Nik Baker och andra världscupstjärnor inte är lika coola som de svenska seglarna. De dyker i och för sig bara upp på resp. företags forum men då det inte finns några svenska företagsforum så borde väl de svenska seglarna inse att det faktisk finns många som skulle uppskatta deras hjälp istället för att tycka att alla som inte vet allt om vindsurfing är idioter?

Jag är också för ett krav på inloggning för att skriva här. Det skulle nog höja standarden rejält. Och en stor eloge till S-77 och S-66 som faktisk visar lite ödmjukhet trots att de är bland Sveriges duktigaste seglare.

• garage

Medlem
    18 oktober, 2003 vid 09:43

Det här var bland det dummaste jag läst här!

“Idiotkonfen” det säger ju allt om inställningen till svensson-surfaren. Jag kan bara säga att jag haft enorm nytta av konfen sen jag börja för 2 år sen, fått mängder av tips, köpt prylar och hittat spots och kompisar.

/Andreas

• Johan!!

Gäst
    18 oktober, 2003 vid 10:37

Måste allt vara antingen eller? Du låter som om ska välja sida nu, att använda konfen eller att inte använda konfen. Antingen är konfen idiotkonfen eller så är det suveräna konfen. Allt kanske inte är så svart på vitt.

Det här är ju ett allmänt forum och vem som helst kan skriva här. Du får väl vara lite kritisk emellanåt och se vem som har skrivit inlägget. Är det något användarnamn du känner igen och som funnits ett tag så får det ju genast större betydelse.

Jag har använt konfen i säkert 5 år nu (då var det kanske 1 nytt inlägg per dag)och den har hjälpt mig otroligt mycket genom åren med allt som rör vindsurfingen och på köp och säljavdelningen har jag köpt nästan alla mina vindsurfingprylar.

TACK STEFFO, du är värd en eloge

• karnan

Medlem
    18 oktober, 2003 vid 11:15

Även om jag håller med om att det då och då dyker upp oseriösa inlägg och likande instämmer jag fullt med Andreas/Garage. Är man nybörjare eller som jag saknar seglarkompisar att byta erfarenheter med så är Konfen en guldgruva. Vindsurfing är ett extremt esoteriskt område för den som betraktar det utifrån. Tänk bara på det språkbruk som de flesta tar för givet. Hur kommer det sig att det kryptiska flaggan “4.5” betyder mer vind än “5.0”? Vad är onshore/sideshore? Wave-, freestyle- och freeride? Till detta kommer förstås alla tekniska problem som man stöter på i början: Hur gör man vattenstart? Hur planar man snabbt? Och så vidare. Allt detta och, och mycket mer, är precis sådant som man kan plocka upp här på Konfen. Frågar man något — även om frågan är ställd hundra gånger tidigare — så kommer svaren på några timmar. För egen del tycker jag alltså att Konfen är en suverän resurs. Kanske skulle det vara en poäng med mer aktiva moderatorer, och jag håller definitivt med om att alla inlägg borde vara signerade.

/Johan

• skywalker

Medlem
    18 oktober, 2003 vid 11:24

Svar till:

Ta bort möjligheten att logga in anonymt så blir det säkert lite bättre. Andra forum (exempelvis DVD-forum) har fler konfmastrar som håller koll på inläggen, varnar och stänger av användare om de missköter sig. Det blir ju i alla fall lite jobbigare att göra idiotinlägg om man måste skapa en ny användare varje gång…

[/ QUOTE ]

Kan inte annat än att hålla med !

• anonym-anvandare

Medlem
    18 oktober, 2003 vid 11:40

Håller med föregående talare i denna tråd, det är för mycket klagande. Har själv köpt massor av grejor under årens lopp från dom flesta surfbutiker runt om i sverige
    framförallt, S.Paradise,Beli Marin, och inte minst Bromma- Skidsport det har alltid varit bra bemötande, speciellt från
    Johan på B.Skidsport han ska ha en eloge.
    Att detta forum skulle vara ett “idiotforum” måste nån idiot själv kommit på , forumet som så måste ju hjälp massor av folk under åren med allt möjligt .
    // STOR ELOGE TILL STEFFO //

• Knatte

Gäst
    18 oktober, 2003 vid 14:31

Det har diskuterats förut, men faktum gäller nog fortfarande..
    För att få skriva inlägg borde man vara inloggad. Sedan skall man fortfarande kunna läsa inlägg, utan att vara påloggad.

Förstår faktiskt inte problemet, med att det skall vara speciellt svårt att logga in sig confused.gif
    Det sköts ju automatiskt via “kakorna”, när man än gång har loggat på sig..
    Jag använder 3 stycken olika datorer dagligen och klarar av att vara påloggad på dessa. smirk.gif

• marra

Medlem
    18 oktober, 2003 vid 14:50

har köpt hela min surfutrustning här, träffat kompisar här, ställt frågor och fått snabba svar här, läst tips om det mesta rörande vindsurfing… ja, i princip är det steffo som har gjort att jag idag är så besatt av vindsurfing som jag faktiskt är!

synd om dem som inte finner samma nöje som jag i att gå in här varje dag och drömma sig bort…

smirk.gif

• styret

Medlem
    18 oktober, 2003 vid 16:18

jag som väl kan klassas som öwc-local kan säja att det är en rätt allmän åsikt att konfen är lite åt dagishållet. tar ofta skit för jag sitter här, jag måste erkänna att jag är nog mer åt öwc-hållet än åt älska konfenhållet fastän jag är här hela tiden.
    jag ahr utvecklat ett beroende. jag tycker att många medelanden här på konfen är jävligt onödiga och bara jobbiga och har börjat sålla rätt friskt men lägger väl inte dom smartaste inläggen jag heller.
    kul att den finns men ska nog inte tas på för stort allvar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Påhopp på Surfbutiker!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.