Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › påminnelse
-
påminnelse
Publicerad av hengo på 8 september, 2009 vid 22:28[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=PhFVKGbvD_g”]YouTube – Lou Wainman part III 2001-2002! Awake![/ame]
lägg märke till farten han har i alla trick. SJUKT!
johanw svarade 15 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Hans slims och S-bends är fortfarande de bästa som gjorts på kite. Jag tror det är för det inte fanns några waketrick vars utseende korrumperats genom att göras efter drake.
-
Synd med fel ljud bara. Lights Out med Millencolin är original.
-
Pepä;574514 wrote:Hans slims och S-bends är fortfarande de bästa som gjorts på kite. Jag tror det är för det inte fanns några waketrick vars utseende korrumperats genom att göras efter drake.
WORRRD!
det här klippet går inte att överanalysera alltså…
Hans skär är verkligen unikt, och skiljer sig mycket från den moderna “dubbelskärningen” som 99% av alla kitare gör (inklusive mig själv ibland!!), där man snarare bygger upp den farten man vill ha innan man krokar ur, för att sedan falla av och snabbt skära upp mot vinden. Lägg märke till hur han krokar ur redan innan han påbörjar sitt tillbakalutade, konstanta och lååånga skär. Även på de mer avancerade tricken gör han samma skär, ska faen krokar ur och börja skära 100 meter innan på alla trick.
-
Kan väl bero på att 2linors kitesen låg sjukt långt bak i vindfönstret? Om man kantar på det sättet med en modern SLE/C stannar man nog bara (om man har en del rocker på brädan). Ska testa när jag får chansen 🙂
Helt oslagbara slims och sbends som sagt! Hans frontflip to blind är också helt fantastisk.
Han var ju även hyffsat nära på en 900 i awake. Det här var 9 år sedan. Kiteboardingens utveckling har gått baklänges sedan lou la av. På väg åt rätt håll igen dock! -
Funkar me havocen om man är lite överriggad!
kan de va så att tvålinors är framtiden? SKulle va coolt om det kom en modern tvålinors, fatta enkelheten på bomen. Frågan är bara hur man löser de där me leash om man inte bor i norrland..det går framåt ja, men man ser fortfarande inte nån som är ens i närheten av detta. rätt skumt egentligen, det är sjukt svårt att köra sådär alltså…§
Logga in för att svara.