• Panelbyte.

Publicerad av anonym-anvandare på 22 februari, 2001 vid 13:12

Är det någon som har erfarenhet av att byta ut pvc panelerna mot monofilm i segelföstret. Jag har ett North Zeta, men upplever det som att buken vandrar bakåt i seglet i vindbyarna trots att jag har tagit hem max ned och uthal, jag inbillar mig att seglet blir mer formstabilt om man bytar pvc mot monofilm.

gegga svarade 24 år sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • grinchen

Medlem
    22 februari, 2001 vid 13:17

Att buken vandrar beror nog mest på lattorna, buk- och
    loose placeringen. Men om du byter ut panelen lär
    du få ett mkt mer ”krispigt” segel vilket kan vara
    ett lyft. Fast allt kostar..

• voodoo

Medlem
    22 februari, 2001 vid 13:28

Pratade med killarna på GC om det och deras segel är specialsydda med monofilm i rutan..men att byta det rekommenderade dom INTE…Dom föredrog monofilm bara för att pvc:n töjer sig lite när det är ord. varmt och jag har aldrig märkt ngt negativt på mina gamla voodoosegel som funkade hur bra som helst.. Zeta hade ju draget lite längre bak än de nya seglen där draget flyttats fram så att byta ruta hjälper nog inte…Är du inte nöjd så sälj seglet och köp ett nytt(blir nog inte dyrare än att byta ruta) mkt har hänt sedan Zeta!!

vooodo wink.gif

• gegga

Medlem
    22 februari, 2001 vid 14:55

Köp nytt segel så slipper du fundera.
    Nyare beg. funkar också för slimmad budget.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.