Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › panik ! LE bladder hjälp ?
-
panik ! LE bladder hjälp ?
Publicerad av mickec på 11 maj, 2009 vid 17:46hej !
behöver hjälp med att byta min LE bladder har ingenanig hur man ska göra, ska till rhodos om en vecka så har brottom som satan
skulle sitta fint med lite tips 😀
om man måste veta kite modellen är det en LF Hifi 08
mickec svarade 15 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
mickeC;545973 wrote:hej !
behöver hjälp med att byta min LE bladder har ingenanig hur man ska göra, ska till rhodos om en vecka så har brottom som satan
skulle sitta fint med lite tips 😀
om man måste veta kite modellen är det en LF Hifi 08
Du kanske får snabb från LF gänget. Om det inte finns på lager så brukar http://www.wanikou.com/home.html kunna lösa det mesta ganska snabbt.
…………………
Såg när jag kollade listan på olika märken att de inte verkar ha med LF, men maila och fråga om det blir aktuellt, det verkar konstigt att de löser alla andra märken. -
Måste du byta eller? Är det kört att försöka laga eller lappa ihop den?
Du kan ju ju kolla om Matthias (http://www.flat3.se/kontakt) har några såna reservdelar hemma eller om han få hem det snabbt
-
http://www.slingshot.pl/pdf/replacingLE.pdf
eller dyligt
de e samma princip för vilken onepump som helstbladder ut e lätt.
när den skall in, så var en som drar och en som matar in bladdern (så den inte twistar sig).
när den väl e framme, så spänn inte den för hårt innan du viker den på plats.
prov pumpa lite försiktigt första gången o o massera omsorgsfullt , om där skulle vara ojämnhet.e man bara 2 så twistar den sig i regel inte.
-
hej ,
vet inte om det går att laga och vet inte hur man gör, det är ett stort hål på ca 20-30 cm så tror det är bäst att fixa en ny. jag har pratat me mattihas han hade 😀
http://www.slingshot.pl/pdf/replacingLE.pdf verka ju en bra bit på vägen tack 🙂
detta ska nog gå bra
sen undrar jag om någon känner någon duktig segelmakare som kan fixa kiten också innan sönda ( malmö / landskrona området?) , för otur nog gick sömen sönder i LE när bläddern smällde 🙁
-
Det var nog bladdern som smällde när sömmen gick sönder och inte tvärtom.
(markte just att mitt inlagg inte var vidare hjalpsamt, lycka till med kiten) -
Gransegel i Limhamn sydde ihop mina kiter när jag spräckte dom.
-
Dorb;546041 wrote:Gransegel i Limhamn sydde ihop mina kiter när jag spräckte dom.
med varandra, lr var och en för sig? :confused2:
-
I can sew the kite for you and fix your LE, but I would reccomend getting a new one. mail me some photos to skotten @ kiteboarder . se and I will give you an idea of ow much it will cost
-
Hur enkelt som helst har bytt många.Lossa onepump ventilerna(knippsa buntbanden och köp nya svarta på classe)drag lös slangen och tryck in ventilerna i le.Öppna båda ändarna brukar sitta med kardborre och vara viken,fäst en lina i var ända och dra ut blåsan.
Tag hjälp av någon och ett stort dammsuget golv(INGE SAND), halva draken bör kunna ligga plant.
fäst linan som du drog ut blåsan med i den nya, en drar i linan och den andre matar in blåsen så den inte vrider sig sök reda på ventilerna och tryck ut dem på plats, fäst onepump slangarna vik ihop ändarna pumpa i lite luft och skaka le så att blåsan kommer rätt, fortsätt att pumpa och skaka, ser dt bra ut så pumpa upp och kolla så den inte är skev. Du får inte pumpa hårt om en del inte fylls med luft för då är den vriden.
Tar max 40 min,20 då du lärt dig.
Våga prova så lyckas du! -
tack för alla tips ! ska nog gå bra . Skotten, har lämnat in den redan gjorde det idag, så du behöver inte lägga tid på det men tack än då 🙂
-
mickeC;546188 wrote:tack för alla tips ! ska nog gå bra . Skotten, har lämnat in den redan gjorde det idag, så du behöver inte lägga tid på det men tack än då 🙂
Fegis, då har du samma problem nästa gång,
-
nä men jag har bara lagat själva kiten, bladdern ska jag byta när jag får tillbaka den 😀
-
take out the bladder the next time before you send the kite to the shop and they will charge you less because its easier to sew : )
I think that most people doing the kitefixes are pretty ok, I have never had a kite sent back to me yet, so I doubt you will have problems, but if you do, just drop it off with me and I give it some surferlove…
promise to wipe it clean afterwards… lol
Logga in för att svara.