Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing “parkera” en slingshot? (nybörjarfråga)

• “parkera” en slingshot? (nybörjarfråga)

Publicerad av anonym-anvandare på 29 juni, 2004 vid 18:04

Jag är nybörjare och kör på en slingshot fuel från 03. Har lyckats läsa mig till hur man startar själv och kommer iväg fint. Dock har jag inte fattat hur man “parkerar” kiten säkert när det är dags att avsluta dagen och det är stark vind. Något tips som kan underlätta för mig?

kitefredrik svarade 20 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • gogga

Medlem
    29 juni, 2004 vid 18:38

krascha och hoppas på det bästa grin.gif

• patrikol

Medlem
    29 juni, 2004 vid 18:40

Bara kör ner den i yttersta delen av vinfönstret så tar polaren ner den till dig brukar funka bra ingen polare ingen kite absolut inte i början helst aldrig ändå. Be safe not dead!

• miketk

Medlem
    29 juni, 2004 vid 19:04

Svar till:

Jag är nybörjare och kör på en slingshot fuel från 03. Har lyckats läsa mig till hur man startar själv och kommer iväg fint. Dock har jag inte fattat hur man “parkerar” kiten säkert när det är dags att avsluta dagen och det är stark vind. Något tips som kan underlätta för mig?

[/ QUOTE ] Släpp den med leeshen bara. Det är det den är till för nödlägen smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    30 juni, 2004 vid 08:27

Jag är också ganska “grön” och gör så här:
    Känner jag mig trygg med att gå upp på land, ( lagom vind, inte byigt) så gör jag det. Trimmar alltid ner till full depower på land, både vid start och landning.

Känns det “spännande” landar jag alltid i vattnet, och går upp med kiten. Kan man få hjälp att ta emot är det bara att lind upp linorna och gå i land. Finns ingen hjälp att få släpper man skiten och lindar upp linorna bäst man kan och roar sig med lite trasselfix när man är uppe.

Var alltid försiktig på land, allt är så hårt där…..

Mvh
    /Martin

• wipeout

Medlem
    30 juni, 2004 vid 08:36

Svar till:

landar alltid i vattnet, och går upp med kiten.

[/ QUOTE ]
    Funkar ju inte så bra när det blåser ordentligt eller är djupt vatten (över midjan)

• melker

Medlem
    30 juni, 2004 vid 08:41

Kite inte ensam är mitt tips. Alltid spooky att ta ner själv. Gör som Mike sa i så fall släpp releasen.

• fredrik-no1

Medlem
    30 juni, 2004 vid 10:57

Hade inte LiftAss en lösning på det? Kommer kanske först om några år?

• melker

Medlem
    30 juni, 2004 vid 11:00

Liftass kommer med parkeringsplats nästa år. Helt otroligt, lite svårt att förklara.

• fredrik-no1

Medlem
    30 juni, 2004 vid 11:36

Tänkte väl det…

• kitefredrik

Medlem
    30 juni, 2004 vid 11:59

Svar till:

Liftass kommer med parkeringsplats nästa år. Helt otroligt, lite svårt att förklara.

[/ QUOTE ]

Uppblåsbar parkeringplats? Vore ju så najs! Liftass Liftass Liftass!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing “parkera” en slingshot? (nybörjarfråga)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.