Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › “parkera” en slingshot? (nybörjarfråga)
-
“parkera” en slingshot? (nybörjarfråga)
Publicerad av anonym-anvandare på 29 juni, 2004 vid 18:04Jag är nybörjare och kör på en slingshot fuel från 03. Har lyckats läsa mig till hur man startar själv och kommer iväg fint. Dock har jag inte fattat hur man “parkerar” kiten säkert när det är dags att avsluta dagen och det är stark vind. Något tips som kan underlätta för mig?
kitefredrik svarade 20 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Bara kör ner den i yttersta delen av vinfönstret så tar polaren ner den till dig brukar funka bra ingen polare ingen kite absolut inte i början helst aldrig ändå. Be safe not dead!
-
Svar till:
Jag är nybörjare och kör på en slingshot fuel från 03. Har lyckats läsa mig till hur man startar själv och kommer iväg fint. Dock har jag inte fattat hur man “parkerar” kiten säkert när det är dags att avsluta dagen och det är stark vind. Något tips som kan underlätta för mig?
[/ QUOTE ] Släpp den med leeshen bara. Det är det den är till för nödlägen
-
Jag är också ganska “grön” och gör så här:
Känner jag mig trygg med att gå upp på land, ( lagom vind, inte byigt) så gör jag det. Trimmar alltid ner till full depower på land, både vid start och landning.Känns det “spännande” landar jag alltid i vattnet, och går upp med kiten. Kan man få hjälp att ta emot är det bara att lind upp linorna och gå i land. Finns ingen hjälp att få släpper man skiten och lindar upp linorna bäst man kan och roar sig med lite trasselfix när man är uppe.
Var alltid försiktig på land, allt är så hårt där…..
Mvh
/Martin -
Svar till:
landar alltid i vattnet, och går upp med kiten.
[/ QUOTE ]
Funkar ju inte så bra när det blåser ordentligt eller är djupt vatten (över midjan) -
Kite inte ensam är mitt tips. Alltid spooky att ta ner själv. Gör som Mike sa i så fall släpp releasen.
-
Hade inte LiftAss en lösning på det? Kommer kanske först om några år?
-
Liftass kommer med parkeringsplats nästa år. Helt otroligt, lite svårt att förklara.
-
Svar till:
Liftass kommer med parkeringsplats nästa år. Helt otroligt, lite svårt att förklara.
[/ QUOTE ]
Uppblåsbar parkeringplats? Vore ju så najs! Liftass Liftass Liftass!
Logga in för att svara.