Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Parkering Lomma beach
-
Parkering Lomma beach
Publicerad av viktor77 på 21 mars, 2011 vid 12:15Nån som har koll på var det är bäst att parkera om man ska ner på Lomma beach? De håller ju på att bygga överallt och stängt av vägarna. Och nere i Lomma strandstad får man ju bara stå parkerad 2 timmar. Är det andra sidan vägen som gäller?
johanw svarade 13 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Jag hittade några ensamma parkerningar vid bygget som är i norrspetsen av de nya husen. Vägen som går in från Habo-vägen, där fanns parkeringar märkta ”P” längs med ett byggstaket =) Förmodligen bara temporärt medan de bygger men funkar ju nu i några veckor säkert…
-
Tjena
Jag brukar stå där de hissar upp båtar vid kajen, de e klart en bit att gå till stranden men de e 24 timmar har jag för mig.
Ja tyvärr bygger de ut Lomma beach. Bättre va de förr när man kunde ha sjuka fester i vindsurfingstugan med bastu och öl utan att nån brydde sig.
Nu bor herr och fru ludentoffel 65+ med sin terrier granne, not so goood./J
-
Det kommer kunna bli nya fester rätt snart. Vi planerar inflytt 1 maj!
Gällande parkering ber vi att få återkomma, men tanken är att det skall vara gratis för surfare på nya stället.Lite bilder: http://www.facebook.com/kite.se#!/album.php?fbid=10150105345946680&id=92116421679&aid=279143
Lite info: http://www.kite.se/blog/uppdatering-beach-house/ -
WTF!
Bygger man om nu, de va tal om de ganska länge men de blev inte av, jag har inte varit där på länge.
Då har man rivit bastu och omklädningsrumen samt stugan och brädboden då eller?…
De som va bra med brädboden va ju att man som ung junior och inte hade råd med bil kunde ha alla vindsurfingprylar på stranden.frågan är om stugan är lika mycket till kite som vindsurfing framöver…
-
waimeadude;650159 wrote:WTF!
Bygger man om nu, de va tal om de ganska länge men de blev inte av, jag har inte varit där på länge.
Då har man rivit bastu och omklädningsrumen samt stugan och brädboden då eller?…
De som va bra med brädboden va ju att man som ung junior och inte hade råd med bil kunde ha alla vindsurfingprylar på stranden.frågan är om stugan är lika mycket till kite som vindsurfing framöver…
Som erik antyder byggs det nya lokaler där Lomma camping låg innan. De nya lokalerna är uppdelade som du ser enligt bifogad bild. Vi har inte gått ut med någon explicit information till våra medlemmar angående de nya lokalerna med det kommer vi att göra i samband med årsmötet som hålls på söndag.
För att besvara din fråga: Kommunen har inte rivit bastu, omklädningsrum stugan eller brädbod utan det görs först när vi är på plats på det nya stället.
Och angående parkeringen så är det tanken att LBWS medlemmar ska få företräde. Det var en av huvudanledningarna till att vi flyttade; att få tillgång till parkeringar för våra medlemmar. Så gratis parkering för samtliga surfare kommer inte att erbjudas som erik nämnde tidigare.
Och angående fester, vi kommer givetvis att hålla vår sedvanliga brakarfest till sommaren. Det kan ni räkna med!
/Mattias Segerström genom LBWS styrelse
Logga in för att svara.