Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Påskvindar i Stockholms skärgård

• herr-pelegrin

Medlem
    20 april, 2011 vid 14:35

I dag, onsdag, borde ju några fått tillräckligt med vind om man hittat rätt ställe. Det blåste uppenbarligen tillräckligt i Nynäs. Inomskärs hittade jag en repa i viken som räckte till planing. Ute på fjärden var det sämre.

• dr-masse

Medlem
    21 april, 2011 vid 06:28

Det där är en ganska kul effekt tidigt på säsongen, att det ofta blåser mer långt in i skärgården än längre ut. Till och med Mälaren kan då bjuda mer vind än havsbandet.

Vilket såklart Surfslusken är väl medveten om och nu laddar för fullt för en repa eller två på Lövstabadet.

• herr-pelegrin

Medlem
    21 april, 2011 vid 10:17

Lycka till i Mälaren! Torsdagen ser dock beige ut. I Nynäs blåser det mitt pa dagen under 4 m/s och det är detsamma på Horsfjärden. Blir det inte bättre får man satsa på morgondagen som såg klart bättre ut.

• herr-pelegrin

Medlem
    22 april, 2011 vid 08:24

Torsdagen var kass. Vad den långa fredagen har i sitt sköte månde vara svårt att förutspå. Vindriktningarna är runt 10.15 ytterst varierande om man tittar på Vivakarta för Nynäs, Landsrort o Revenge. Optimisten kan ändå hotera styrkor på runt 7 m/s som dock inte toppar i dessa nivåer på Horsan där vinden inte tagit sig. Det blåser knappt någonting. Det lilla som drar är från norr.

• herr-pelegrin

Medlem
    22 april, 2011 vid 19:06

Inget drag i denna tråd… så heller icke i vinden!

Den långa fredagen bjöd på bleke fram till 17-tiden. Hann ut till 17.30 då det drog på ostligt 6-7 och fick några repor i planing innan den åter avtog.

Var det möjligen någon annan som fick drag i seglet? Vindriktningarna varierade ju under dagen och även strykan. Någon kanske hade lite flyt?

• herr-pelegrin

Medlem
    23 april, 2011 vid 17:47

Påskafton kass – har vi satsat på fel sport, mina Damer och Herrar? Sekundmetrarna lyser med sin frånvaro dag efter dag…

• trimmarn

Medlem
    23 april, 2011 vid 18:28

Jag tog en repa med skaten på söder i solen. Sen avslutade jag dagen med en timme på drevan med supen.

• herr-pelegrin

Medlem
    23 april, 2011 vid 20:35

Kul med ett livstecken Trimmarn! Jag har inte helt kastat in handduken. Två dagar kvar på påskveckan med i och för sig dålig prognos men vem vet, undrens tid kanske inte är förbi. Hursomhelst har vädret varit fantastiskt (eller..?) Glad påsk!

• herr-pelegrin

Medlem
    25 april, 2011 vid 19:33

Vad gäller vindarna bjöd inte påskveckan upp till mina förväntningar, särsklit inte på slutet. Jag fick dock några repor i planing med 7.5 på annandagen i max 6 m/s och toppade i 18 knop. Men var det inte någon som sa:

Vi hade i alla fall tur med vädret!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Påskvindar i Stockholms skärgård

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.