Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Passande mast till Simmer Crossover-04

• Passande mast till Simmer Crossover-04

Publicerad av mattiasland på 31 augusti, 2008 vid 17:48

Hej!

Har nyligen köpt ett begagnat crossover 04 och undrar om ni har några åsikter om vilken mast jag skall köpa(funderingarna går åt en Simmer sc6 55%)?
    Är fiberspar slöseri på ett bra segel?

MVH Mattias

mattiasland svarade 16 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • calle

Medlem
    31 augusti, 2008 vid 18:03

Jag tycker att Simmer sc6 har fungerat utmärkt i mina Simmer Crossover.
    / Calle

• stinger

Medlem
    31 augusti, 2008 vid 19:13

Det finns ingen anledning att köpa en dyrare mast av nåt annat märke än Simmer eftersom Crossover är sytt för SC6.

• mattiasland

Medlem
    3 september, 2008 vid 16:39

Ok, det lutar åt en sc6:a, hoppas det dyker upp någon begagnad inom kort…
    Är det någon som kört med fiberspar till sitt crossover och kan ge ett utlåtande?

• pgvirtual

Medlem
    3 september, 2008 vid 17:17

Fiberspar borde ha ungefär samma böjkurva som Simmer. Det funkar säkert.

• blandsvamp

Medlem
    3 september, 2008 vid 17:37

Jag kör en Fiberspar TidalWave QT 40% kol i mitt Crossover 5.0 från 2004. Riggar finfint. Kanske får man dra lite mera nedhal än spec men då drar jag alltid mycket nedhal för jag gillar mycket twist.

• imported_mas

Medlem
    3 september, 2008 vid 18:00
    mattiasland;496469 wrote:
    Ok, det lutar åt en sc6:a, hoppas det dyker upp någon begagnad inom kort…
    Är det någon som kört med fiberspar till sitt crossover och kan ge ett utlåtande?

Vilken längd på mast behöver du? Finns en SC6 400 till salu på surf o sälj för 1400:-.:santa:

• mattiasland

Medlem
    3 september, 2008 vid 20:29

Har sett den men jag behöver tyvärr en 460, har ett 6,7-segel.
    Om fiberrsparen är ett alternativ, skall jag överväga det med, är ju en viss prisskillnad.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Passande mast till Simmer Crossover-04

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.