Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Passar mina gamla segel på nty bräda?
-
Knatte
Gäst10 september, 2007 vid 05:11@kinetic 413167 wrote:
Rasmus_W: Du tänker nog på Tiga 268….
Jag körde Tiga 260 och MKIV i några år, för att sedan gå över till Tiga 268 med samma segel :laugh:
Tror Tiga 260 tillverkades till -93/94. Men de sista årsmodellerna var en helt annat bräda jämnfört tidiga Tiga 260 som gjordes i slutet av 80-talet. Annan volymsfördelening och stor skillnad på mastfotsplaceringen. -
Det är ju nästan deprimerande att måsta segla med samma grejor nu som för typ snart 15 år sedan :(. Min NP VX 5.5 är i så bra skick att man trodde seglet var nytt då jag riggade det nu i sommar på stranden.
Ny sl bräda rekomenderar jag. Seglen är ok, jag har seglat fan så fort på mk1/2/3 proton och vi talar 40+ knop.
-
Varför deprimerande? Det betyder ju bara att du inte måste byta ut allting med detsamma. Kan du segla fort på gamla prototypbrädor och -segel så skulle jag tro att du kan segla fort på moderna grejor med. Om du däremot kommer gå långsammare ett tag innan du lärt dig de nya brädorna eller om du bums lägger till ett par knop på dina gamla resultat, det är jag säkert fel person att svara på.
-
Tiga 260 från 93
NP mk2Far min talar fortfarande om sin tiga 260 med 5.8 mk2.
-
Säga vad man vill om Tiga 260. Det är en ruskigt snabb plast hink
Logga in för att svara.