Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Patrikols makt!
-
Patrikols makt!
Publicerad av kajtaren på 8 september, 2004 vid 12:26Undrar följande!
Jag har sett att Patrik under flera omgånger gått in här på kiteforumet och raderat inlägg som han tyckte var störande eller på annat sätt olämpliga här på kajtforumet. Frågan är bara hur kan han bedöma vad som är vad? Det är ju inte säkert att de inlägg Patrik anser är kassa kan uppfattas så av alla oss andra! Vem kan då granska inlägg som Mr Patrikol skriver? Är han mr Perfekt eller? Sanningen att säga innebär det då att alla hans inlägg blir automatisk godkända? Så vitt jag vet så fick han den möjligheten å granska andra bara för att han gjorde så många inlägg själv och mr Steffo tillfrågade honom!
Men betyder det då att Patrikol kan enväldigt besluta och styra vad som ska finnas på kajt forumet och vad som inte får finnas?
Bort med Patrikol och alla moderatorer!
Jag vill inte ha någon diktatorliknade styrning här på Steffo utan majoriteten får bestämma vad som får finnas!mvh Stefan
birdman svarade 20 år, 7 månader sedan 20 Medlemmar · 34 Svar -
34 Svar
-
Patrikol sköter forumet perfekt, bra jobbat patrik !
/Michel
-
och Vem är du ”polarn som gillar Naish surfare” då?
Lite opartisk(Patrikol gör ju inget reklam för Naish) kan du väl vara. [
-
OK då var det dags igen. ”kajtaren i Stenungssund” Du kommer från nåt litet hål i svenska dyngan och gör ett mycket patetiskt försök till att vara anrkisitisk och samtidigt förtryckande. En aning kluven verkar du ju vara i allafall. Har du haft en problemfylld barndom eller kanske rentav mobbad på jobbet. Hur som helst mer påhopp på Patrikol och hans sätt att styra detta forum och jag nyttjar karate på dig !
För att citera dig lite ”ta inte illa upp kajtaren, detta är inget påhopp på dig, men jag måste ha rätt att mobba dig om jag vill”.
-
Eeeeeeeeeeeeaeh, lägg ner tråden direkt. Det är sånt här barnsligt trams som förtar det här forumet. Höj nivån nu!
Kuling i 08, åker nu!
s
-
Här pratas det kite och det som inte hör hit måste strykas av någon. Väx upp!
-
är inne på melkers ideer lite grann. Dock såååååå…
Patrikol är diktator, kung, vaddunuvillkalladet på steffo.
Jag driver ett par egna forum och faktum är att demokrati funkar inte på internet, det suger tom. För många fjortisar och för lite folk som vågar ta beslut, eller fel folk i alla fall.Så hejja vår moderator som faktiskt vågar ta bort trådar och rensa lite, vår älskade diktator!
-
Patte gör ett bra jobb! Jag är glad att nån styr upp forumet. Keep it up.
-
tycker patrik gör ett fint jobb. kommer tyvärr många skitinlägg som måste raderas.
Hur har du tänkt att vi ska bestämma vad som ska bort? ska vi ha majoritetsbeslut om varenda inlägg? eftersom du vill att vi ska bestämma tillsammans så blir det ett jävla jobb!
vart går gränsen för vilka som ska få rösta? är det reggade medlemmar som får rösta? eller alla som är här? tänk sen på att många reggade medlemmar är inne kanske nån gång i månaden max. ska sedan vindsurfarna få vara med å bestämma på kajtforumet eller bara vi kajtare??
förstår du vilket jävla jobb det skulle vara att ordna allt detta?
om du vill utveckla detta system så varsågod, ge oss en prototyp när du är klar men tills dess kan vi väl ha det som det är nu, tycker de funkar fint! har inte sett patrik lägga in ett enda skitinlägg här än, å skulle han göra det så är vi nog rätt många som skulle reagera och säga till honom. som ”diktator” så känns han inte som den mest hårdhänta jag sett. -
Självklart måste det finnas moderatorer, det är ett måste för ett seriöst forum att ngn kan övergripande se till att reglerna följs, inga rasistisk påhopp, att reklamdirektiven mm mm mm följs. Det finns många ex där forum urartat. Tycker snarare att vår moderator kunde vara ännu hårdare.;)
Han gör ett mkt bra jobb, svarar på ett trevligt sätt även på trådar som ingen annan orkat göra, och hjälper nybörjare mfl.
-
Mina bedömningar är inte överhuvudtaget baserade på min åsikt jag har fått reda på av Stefan som är boss på detta forum ungefär vad som gäller och raderat efter dom promiserna. Försöker att gå in och styra upp eller radera i yttersta nödfall. Vill absolut inte vara någon polis som lägger egna värderingar på saker och ting och är inte det i heller.
Det finns ingen diktator styrning över huvud taget är väldigt fritt att skriva precis vad man vill inom rimliga gränser. Person angrepp är inte tillåtna. Vad sen som är skit inlägg eller ej är upp till betraktaren att avgöra.
För mina inlägg gäller samma som för alla andra vill man klaga på det jag gör eller skriver så kan man antingen klaga till mig direkt givetvis eller så kontaktar man Stefan och berättart vad man tycker. Majoriteten bestämmer här på Steffo det är ju klart som korvspat! Om en moderator är dålig eller inte gör det han skall så är han snart historia på ett forum. Så enkelt är det. Måste bara berömma dig för att ha hittat dom inläggen jag raderat med tanke på att det är högst 10 st på två år. Har som princip att inte radera något om det inte är av yttersta nödfall. Senast var det ett barnlik som var överkört av ett tåg i närbild.Har hållit på med forum och internet i typ 15 år ett forum utan moderatorer är en utopi det fungerar helt enkelt inte. Det hade väl varit bra om vi slapp ha poliser ute i sammhället men det är också en utopi skulle aldrig fungera.
-
Du behöver inte ens försvara dig! Du gör ett bra jobb, dock bör du radera när det hackas på Hbg//Mvh Bengt N
-
Bland abara inte ihopp Kajtaren med mig Brickan för att han ahar samma Bild som jag hde innan.
Patrikol gör ett bra jobb det är det inget snack om. -
Nu när majortiten anser att Patrik gör bra jobb så finns det ingen anledning att hålla denna disscussion uppe längre!
Hej san Daniel M!
Anser du att Malmö är tecken på välfärd,civilisation och kulturell marknad? Tycker du att alla med annorlunda åsikt är patetiska, har problemfylld barndom samt är mobbade på jobbet? Istället för träna meningslös karate bör du ägna din lediga tid för att förbättra din allmänbildning eller rent utav satsa på dina musikband så även vanligt folk kan börja njuta av musiken!
BR /Stefan
Logga in för att svara.