Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pegas Orca 8m^2… frågor angående linor..

• Pegas Orca 8m^2… frågor angående linor..

Publicerad av lafleur på 26 augusti, 2003 vid 19:50

Hej!

Jag har köpt min första foildrake, det är trelinors.. två styrlinor och en lina som man kan vatten/snö starta draken med.

Frågan är..
    Finns det en de-power funktion som alla tubkitar har? Det är nämligen första gången jag ska kör foildrake, Jag har två tubdrakar, alltså tillgång till bommar, kan jag använda en av dessa och köra 4-linors med de-power på foilen? Eller fungerar det bara på tubkites? Så man kan koppla någon lina till selen så man hänger kvar! 😛

Tacksam för snabba svar!

//Isak

anonym-anvandare svarade 21 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • kitesweden

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 19:53

Pegas är på G med en Depowermoddning till Orca, vi kommer att börja sälja den inom kort !
    /Mvh Lars
    http://www.dacon.biz

• lafleur

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 20:06

och vad kommer det att kosta ungefär?

Så det går inte att köra med en vanlig 4-linors bomm?

• hengo

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 20:32

Det är ingen depower.
    inte säker, men det borde väl typ gå att använda den bomen?, om du kopplar loss en lina och modifierar om lite granna så! laugh.gif
    annars leveras ju orkan med en skön(?) bom, om det var sebbes drake du köpte alltså!?

• anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 20:40

Generellt tips innan foilköp är att undersöka om kiten ifråga kan köras med standardbom, har schysst depower och enkelt kan startas/relaunchas på alla underlag!

/Jonas

• hengo

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 20:42

oj, läste frågan igen.. missuppfattade lite

• kitesweden

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 20:42

Vi vet inte vad priset blir ännu, återkommer med info.
    Din bar bör vara mellan 70-80 cm till denna modell, för att den ska fungera bra.
    /Mvh Lars

• lafleur

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 20:59

ok.
    Tack för svaren.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 05:43

Om du använder en spider-bar http://www.paraflysurf.ch blir din orca som en svala i luften. Svänger grymt snabbt och det räcker med 60 cm:s bom.

Om du inte tycker att en bom är värd 350 Euro kan du bygga en själv och det är deffinitivt värt det smile.gif.

/Urban.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pegas Orca 8m^2… frågor angående linor..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.