Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Per Andersson har avlidit
-
Oerhört tragiskt.
Minns Per från WA när han och Scott M testade de första EVO-prototyperna samt olika flex på Acidbrädor baserade på Salomons aircore.Mycket sympatisk kille!!
La upp en sekvens med Per i hans rätta element.
http://www.surfzone.se/forum/local_links.php?action=play&linkid=262&catid=16&page=1
R.I.P
/Jakob -
Per, tack för många otroligt roliga och speciella stunder på gemensamma tävlingar och surfresor inte minst under första vintern i WA. Minnen som finns kvar för hela livet.
Mina djupaste kondoleanser till familjen.
Lars -
Oregistrerade
Gäst11 april, 2007 vid 20:24Brother, bestman, my friend!
You stands for how to enjoy life for the moment. I
miss you so much. Peter ForslinDu betyder så mycket för vår familj,
Love you 4-ever
Maria, Peter
Björn och Ebba -
VAD kan man säga?? Även om vi inte hade mycket kontakt de senaste åren så kommer våra fantastiska minnen tillbaka både från “landslaget” och alla bus under VM-kval och Australien !! Det är Per som myntade mitt smeknamn Hänkö! Det kommer jag aldrig att glömma..!!!
Henric Delaryd SWE-777
-
Oregistrerade
Gäst12 april, 2007 vid 07:17Per, du var en liten man med ett enormt hjärta. Tack för att du har inspirerat oss, gett oss smeknamn och sett till att vi alltid hade brädor under fötterna.
Vila i frid…
Peter & Margareta, WA
-
Oregistrerade
Gäst12 april, 2007 vid 08:25Per min vän min inspiration min förebild och lyckokälla, så ofantligt saknad.
mitt varma deltagande till alla hans vänner och familj.Fredrik Plantin
Halmstad -
Oregistrerade
Gäst12 april, 2007 vid 08:46En av de starkare färgklickarna på paletten är borta. Tack Per för all stoke och alla smörpassningar!
jake
-
Jag bekantade mig med Per genom Matias H S-17 en rolig tid att minas när vi var på vm i Klittmöller med öl och mycket seglig.Mina tankar går till slägt och vänner som har det jobbigt just nu.Det är så orätvist att sånt händer så att men skulle önska att man hadde kulling 3m våg så att man kunne gå utt och rensa hjärnan,det tror jag även Per hadde tyckt.
-
Kör järnet Per! Du gjorde det överallt där du dök upp, Jonstorp, Klitmöller, Halmstad, Varberg, Lancelin.. och jag kan inte tänka mig annat än att du fortsätter.
Tankarna går till de som stog dig närmre./junior-jan
-
Oregistrerade
Gäst12 april, 2007 vid 14:28Per, jag saknar dig.
Vi skulle ha träffats i helgen och pratat om alla gamla goa minnen. Du har varit med under den bästa tiden i mitt liv, både i med och motgång och du har alltid gjort livet lättare och definitivt roligare. Du har kämpat hårt och lyckats, en sann inpiration för alla.
Mathias, S17
-
Oregistrerade
Gäst12 april, 2007 vid 17:37Nej vad tråkigt
Per, tack för alla goa vindsurfingdagar, resor och minnen.
Mina djupaste kondoleanser går till Pers närmaste
/Nils -
Oregistrerade
Gäst12 april, 2007 vid 19:09Alltid med glimten i ögonen å rävar bakom öronen Per. Tack för de hysteriskt roliga stunderna på havet och på land.
Jag glömmer dig aldrig.
Din vän Andreas Fors.
-
Oregistrerade
Gäst12 april, 2007 vid 20:44Jag tror nog att Per skulle tycka man vore löjlig om han visste att jag sitter här med rullande tårar ikväll igen. Så lite kontakt dom senaste åren men tankarna går till många goa skratt. Mathias kommer du ihåg tjuvringningarna mitt i natten ? Tyvärr det var jag och Per från Australien det var inte JC utan jag och Per som smakat för mycket på livets goda efter att pratat om livet och tittat på stjärnorna. Livet är hårt ibland och ännu hårdare utan eldsjälar och glädjespridare som Per ! Jag säger som dig Anders-Per vaya con dios !
/ Ac -
Oregistrerade
Gäst13 april, 2007 vid 08:23Per, beskedet kom som en chock.
Du har alltid varit en hjälpande vän och förebild som inspirerat mig genom vindsurfingen.Mina tankar går till din familj
Jag saknar dig
Patrick “Paddy” Boyum, S44
-
Jag kännde inte Per närmare men ett starkt minne jag har är från en Formula tävling i Apelviken 2002(?). Jag var ute och trimmade tillsammans med Per Svanberg före start. Vi seglar en snabb slör för styrbord med fullt tryck, försöker hålla oss kvar på grejerna så gott det går och hellst också segla fortare än varandra. Helt plötsligt dyker det upp en pajas från fel håll, seglande babord, gör en forward tio meter framför oss samtidigt som han ropar “Skepp o hoj” för att sen fortsätta skrattandes åt sitt håll med full fart.
Pajasen var såklart Per och våra bistra tävlingsminer förbyttes snabbt till skratt.
Härlig kille!
/Jona
Logga in för att svara.