Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Per Andersson har avlidit

• badjanne

Medlem
    13 april, 2007 vid 08:42

Vi kommer alltid att sakna dig

Brigitte och Janne

• surfgus

Medlem
    13 april, 2007 vid 19:45

Vågor effter vågor sökte vi den rätta…
    Timmar efter timmar pratade vi outlines,rockers och rails…
    Öl efter öl skrattade vi runt älden…

Bara goda minnen min vän

Gustaf

• j-s

Medlem
    14 april, 2007 vid 10:52

Per! Vi ses i vågorna!

• jfr007

Medlem
    14 april, 2007 vid 18:06

En legendarisk Skåneprofil är borta. Vila i frid.
    Låt oss övriga fundera på hur vi spenderar tiden.
    Jonas F.

• kusin

Gäst
    15 april, 2007 vid 18:05

per tack för allt roligt vi har gjort tillsammans, jag saknar dig så väldigt mycket. jag fick den bästa bestman på vårat bröllop, fina tal höll du också. detta är inte rättvist alls, du som gav så mycket fick vara med så lite. hoppas att du har hittat vinden där du nu är.
    vila i frid min kära broder
    Anders

• surfergirl10

Medlem
    16 april, 2007 vid 09:12

Tack för fin vänskap!
    Vi har haft många roliga o fina dagar ihop.

/Johan Ö

• Oregistrerade

Gäst
    16 april, 2007 vid 17:14

Jag som alla andra är chockade att höra att en stor profil i windsurfingvärlden har seglat vidare till andra eviga oceaner.
    Jag träffade Per då han var junior. Han var redan då en profil som med idogt tränande och positiv inställning satt sitt signum i windsurfingkretsar.
    Med envishet och talang har han gjort det många drömmer om att göra förverkliga sin dröm och leva den hela sitt liv.
    Denna dröm har fört Per runt världen till många exotiska platser och träffat många intressanta personer som än idag är hans nära vänner.
    Många med mej har säkert stött på Per i Australien där han hade sin bas i Perth/Lancelin.
    Där hade han mycket goda kunskaper om var och när man hade de bästa vågorna.
    Ett av Pers favoritställen var Gnaraloo, norr om Carnarval. Där tillbringade han mycket tid med att fila på tekniken testa nytt material samt bara njuta livet.
    Per var alltid den som kom in sist från seglingen många gånger med knappt någon vind alls att segla i men han var alltid lika entusiastisk om att man måste utnyttja all tid till att Segla och rida vågor.

Jag vill också skänka en tanke till Putte och Nin som alltid funnits i närheten och stöttat Per och som med sin värme alltid välkommnat mej och Pers vänner i sitt hem.

Kör Järn 4444ever.

Mats Carlson

• eagletech19

Medlem
    16 april, 2007 vid 18:34

Hej
    Jag läste att en god vän och en person som verkligen brann för sitt stora windsurfing intresse har lämnat oss.
    Vi träffades ju på Surfers Paradise 2006 och på vattnet efteråt, inte kunde man ana att det var sista gången vi skulle ses, du verkligen lös upp när vi lekte på vattnet i Varberg
    Per Andersson var en person som alltid bar på ett stort leende och han kommer alltid vara i mina tankar.

Mina tankar är hos Pers familj och närmaste vänner i denna stund.

Vila i frid min vän
    //Roger Örnvang

• mimmi-8

Medlem
    18 april, 2007 vid 09:56

Per jag kommer aldrig att glömma dig. Många år träffades vi under den Australienska sommaren i Lancelin. South Passage vid sunset var en ut av de platser där du fick vara lycklig. För mig och dina medmänniskor var du en unik person. Tack för tiden vi fick uppleva tillsammans.

Mina tankar går till Pers närmaste i denna svåra stund.

Marcel

• chuckey

Medlem
    18 april, 2007 vid 17:06

Känner stor sorg
    Han tillförde den här sporten mycket!

R.I.P.

• Oregistrerade

Gäst
    18 april, 2007 vid 19:04

Tycker så himla mycket om dig! Glömmer aldrig din hjälp, inspiration och ditt sköna sätt!

Kramar

Maria
    Halmstad

• 334888

Medlem
    19 april, 2007 vid 09:55

Det är ca 20 år sedan vi träffades för första gången, du var redan då en talang. Du gippade redan då som en gud, jag kan fortfarande se det framför mig och jag är än idag imponerad. Vi har genom åren träffats på många tävlingar, då även dina föräldrar, speciellt Per-Anders. Du kan lugnt vara stolt över dina föräldrar som ställt upp oerhört mycket för dig, det var du värd. Jag hoppas vi är många som tänker på dig när vi far fram på vattnet och att vi lovar att föra windsurfingtraditionen vidare, så att du har något att titta ner på när du surfar vidare där uppe på molnen, så att du inte skall känna dig ensam. Livet är tyvärr inte alltid så rättvist.

Våra kondoleanser går till Per-Anders med familj.

Bap och Viveca, Trbg.

• Ola Lustig

Gäst
    20 april, 2007 vid 11:12

Per!

Du tyckte såklart jag va en riktig tomte när jag seglade mainbreak med min leopard-rashie å “crazy” frisyr men det gör inget alls, inte då å inte nu.

Tack för allt grymt surf å bra fester i WA å stort tack för den fina komplimangen när jag var speaker på Wave Classic. Den värmde

Så R.I.P mr Järnet

in a paralell universe
    in a place far more perfect than this
    no tears, no need to weep
    the “champagne hours” are yours to keep

• Oregistrerade

Gäst
    21 april, 2007 vid 20:26

ladda järnet per! måste tackar för alla goa tips och den galnaste båtfärden jag varit med om. Mina tankar går till pers närmaste
    /per,o

• mjo

Medlem
    23 april, 2007 vid 21:32

Tack för oförglömliga stunder i väntan på vind!
    Mina tankar går till dina närmaste.

Micke J
    (En av grabbarna i Woxter)

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Per Andersson har avlidit

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.