Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Per ANderssons minnesrace den 17:e Maj – ett slalomevent du inte vill missa

• budda

Medlem
    2 maj, 2008 vid 17:32

@Mården 462093 wrote:

låter grymt kul!
    blir galen om det inte blåser snart!
    nån som planerar att åka ner från storstan?
    om det inte blåst innan 17maj och man lyckats bli av med lite abstines ska vi hyra en minibuss me släp fylla dom o dundra ner då från sthlm om det vankas vind i skåne?

en som också har svårt me planande gippar lr frågat frugan om lov än:)

Jag är grymt sugen på en skåne vända. Har inte heller kollat med den jag lever med, men hon kanske är sugen att hälsa på sin syster i lund!!

• klang

Medlem
    3 maj, 2008 vid 16:00

Det är himla kul när det fixas med tävling och happenings, kul och träffa alla stollar.

Och Jesper, om du nu inte kan gippa så kan du åtminstone försöka och komma till gipp-märket först och ligga och blocka medans du vattenstartar ;-), det är min strategi iallafall.

• jester

Medlem
    3 maj, 2008 vid 17:52

Haha…. Med 112 kg går jag igång som en raket… 😀

Min enda vinnande strategi är väl att sätta mig på mina motståndare innan start… 😀

Men är där vind, så är jag nog där…

• klang

Medlem
    13 maj, 2008 vid 17:21

Nu är det inte många dagar kvar till årets första slalom event, gött…. måtte de blåsa nu…

/R

• klang

Medlem
    13 maj, 2008 vid 17:21

Nu är det inte många dagar kvar till årets första slalom event, gött…. måtte de blåsa nu…

/R

• tobhed

Medlem
    13 maj, 2008 vid 21:38

Yepp, snart dags….

Skulle det nu, mot förmodan, inte blåsa så kommer det finnas massor att göra i Klagshamn i alla fall eller vad sägs om följande axplock:

Surfers paradise med Johan Gelander i spetsen kommer att ha demodag och i vanlig ordning har de med sig en sjukt massa brädor och segel.

Team Wallén sport camp med b.la Dala och svenska mästaren i speed Ulf kommer att vara på plats. De har med sig ett antal North Sails riggar som man kan få känna på och även testa, bl.a North Sails Duke Code Green & North Sails RAM F8.

South Coast Sweden (sveriges nyaste surfshop?) med Peter Forslin kommer också att vara på plats och visa en del av Naishs nya prylar

Dessutom så är det fritt fram och att sälja sina begagnade prylar eller fynda bland andras prylar under dagen – ett klassikst surfloppis kommer alltså pågå under hela dagen så ta med er checkhäftet (eller i alla fall pengar…)

So don’t miss it – alla kommer att vara där!

• tobhed

Medlem
    14 maj, 2008 vid 18:09

Lite mer info…

Efter lite vacklade fram och tillbaka så säger både DMI & SMHI nu V/NV 9m/sek under lördagen så det ser lovande ut minst sagt 🙂

Anmälan sker på plats mellan typ 10.00 – 10.45
    Som lunch kommer det att finnas både varmkorv och varma mackor att köpa så vill ni ha annat så ta med detta.
    På kvällen kommer det finns grillar redo för användning så ta med det ni vill grilla (och dricka).

• imported_macts

Medlem
    14 maj, 2008 vid 18:11

Lycka till! Hoppas ni får vind och ett bra event!

• klang

Medlem
    14 maj, 2008 vid 19:42

nu håller vi tummarna…

• alexasu

Medlem
    15 maj, 2008 vid 16:30

@andersbq 462080 wrote:

Reglerna brukar vara de vanliga sjöväjningsreglerna, (typ babord väjer för styrbord, upphinnande väjer tills man har “mast tvärs” etc).

du vet väl att mast-tvärs avskaffades för mer än 10 år sedan? det är överlapp som gäller nuförtiden…

• glader

Medlem
    16 maj, 2008 vid 06:55

Någon som vågar säga något om prognos nu?

• andersbq

Medlem
    16 maj, 2008 vid 09:24

5-8 m/s

• glader

Medlem
    16 maj, 2008 vid 09:36

Tack. Alla magiska Klagshamnbrisar inräknade?

• tobhed

Medlem
    16 maj, 2008 vid 09:51
    glader;465852 wrote:
    Tack. Alla magiska Klagshamnbrisar inräknade?

bäst bris blir det på ostlig vind, det ska blåsa V/NV i helgen så det blir nog inte så mycket mer än det Anders säger.

• andersbq

Medlem
    16 maj, 2008 vid 16:43

Spelar ingen roll, Per Anderssons minne ska hedras, så det är obligatorisk närvaro imorgon.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Per ANderssons minnesrace den 17:e Maj – ett slalomevent du inte vill missa

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.