Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Personbilar för oss med familj och vindsurfintress

• dr-masse

Medlem
    27 maj, 2005 vid 05:47

Kollade igen på B-klassen. Det är fasen den första, trodde aldrig det skulle ske, Merca jag varit seriöst intresserad av. Kombinationen “få in precis ALLT” och 193 häst.. Oj, oj.

Den skulle gå att får in som tjänstebil, dessutom. Ah, köpsug!

Jag vill ha EN bil, nämligen, och då känns ju B-klassen riktigt het måste jag säga.

Mycket intressant är ju alternativet att ta bort två-sits delen av baksätet samt framsäte. Då kan man åka två surfers precis överallt med en hel hög med grejor inne i bilen. Mycket lockande!

B På!

• vinta_kestrel

Medlem
    27 maj, 2005 vid 08:22

Jag var inne och kollade på en A-klasse förut (för att ha sompendlarbil istf min Skoda Fabia) och ta bort del av baksätet samt fälla ihop framsätet blev så jäkla bra att det var det som var det första som lockade mig till B-klasse. Samt att du kan ha lastrumsgolvet i två plan. Ha det uppe så förvarar man våtdräkt och annat på undre planet, men lastar bräda, segel etc. på det övre planet bort mot det nerfällda framsätet. 2245 liter säger en del om lastytrymmet i den där bilen smile.gif

btw till föregående skribent – helt enig att en T2 skulle vara ett perfekt bilval vid sidan om Mercan, men “problemet” är att jag pendlar 6-7 mil om dagen och då vill jag ha en säker, bränslesnål bil som pallar med motorvägstempo. Det är med nöd och näppe en Skoda Fabia uppfyller det kriteriet. Hade jag varit young handsome & single så hade det inte varit nåt problem, men med familj ohc gubbmage kommer familjeansvar och präktighet wink.gif

• basse

Medlem
    27 maj, 2005 vid 10:09

Hade en a-klasse tidigare och det är en riktigt trevlig liten rackare. Den finns väl med monterbart framsäte om jag inte tar fel, baksätena viker man lätt ihop och plockar bort. Vet du hur lång den blir i det gröna fältet ??? De grå stolarna är bakom varandra på vänster sida… För att förklara min fina teckning.

-Basse, 4 år.

• mexi_

Medlem
    27 maj, 2005 vid 10:46

Jag har en Toyota previa GL VIP och tre barn, det är en perfekt kombination.
    Det är den förra modellen (-99/00) och man kan fälla unden de bakre sätena utan att behöva ta ut dem. Jag har 4 kaptensstolar vilken gör att det enkelt går att lägga brädan mellan stolsraderna (välj ingen med soffa alltså!). Funkar helbra att ha en uppsättning i bilen samtidigt som resten av familjen. När jag är själv får jag lätt plats med 3 uppsättningar. Tyvärr drar den lite mer soppa (1.2 blandad) men det är det nästan värt för att ha EN bil som funkar för allt!
    Prismässigt så får du mycket bil för pengarna!

• dr-masse

Medlem
    27 maj, 2005 vid 11:50

3 meter (2.95) om jag fattat rätt. I B-klasse, allstå.

dr masse, 4½ år.

• basse

Medlem
    27 maj, 2005 vid 12:02

Men jag menade A-klassen med min bild.. såg du inte det på den?

• mattap

Medlem
    27 maj, 2005 vid 12:24

Om du nu ska ha två bilar varför köper du inte en nyare Transporter (04a eller nåt) med turbodiesel? Riktigt trevlig att köra med kaptensstol och allt, går bra som fan med vassaste motorn och svinbillig att äga(lastbils reggad = billig skatt, ca 0,7milen) Då har du ett helt skåp för brädorna som du kan sova i åxå.

andra bilen tar du när tanten och ungarna ska med på shopping runda!

Kan det vara nåt? Själv går jag i dem tankarna eftersom vi åxå är i behov av två bilar, dock inga kids inplanerade än men sånt sker ju tydligen då man minst anar det har man hört tongue.gif

• patrikol

Medlem
    27 maj, 2005 vid 13:14

450 000-500 000 så det är ingen billig bil tyvär dock det bästa man kan få! wink.gif

• pjoter

Medlem
    27 maj, 2005 vid 13:21

fifan! de va inte billigt! ujujuj. jag som tycker 10 000:- e på tok för dyrt för en bil som bara ska ta en från punkt A till punkt B.

• pjoter

Medlem
    27 maj, 2005 vid 13:23

http://www.killsometime.com/Video/video.asp?video=Use-Condoms

enkel grej som gör att man kan surfa istället.

• patrikol

Medlem
    27 maj, 2005 vid 13:29

Ja det är en annan sak här pratar vi om Bil, Omklädningsrum, Fikastuga, TV rum, Sovrum, Laståsna, persontransportfordon,Cykeln får plats bara att köra den rätt in från sidan och stänga dörren!
    Försök det med någon annan bil!
    Ja du får så otroligt mycket för pengarna att det nästan är för billigt.
    Tänk vad du skulle få betala om du skulle köpa allt det där separat!
    Då är det ju genast inte så dyrt längre! wink.gif
    Eller kan man göra som jag och köpa en beg. lite äldre för 80000:-

• pjoter

Medlem
    27 maj, 2005 vid 13:34

just ja, de går att få in cykeln i dom ja. de e inte fel då man ska köra bana. på t-1 ska man visst få bygga ny motorkåpa för att få det att funka bra. fast dom e ju snyggare iofs så det kanske är värt det. wink.gif

• patrikol

Medlem
    28 maj, 2005 vid 22:34

Nja skall du ha MC in så får du ta ut sätena vilket numera görs på ett kick! Men då får MC lätt plats den med! smile.gif

• dr-masse

Medlem
    30 maj, 2005 vid 12:35

Fan.

Men det var kul att rita.

A På!

• vinta_kestrel

Medlem
    6 juni, 2005 vid 06:48

Basse, 2,95 meter. 1 meter längre än jag själv…
    Jo, baksätet går att plocka bort samt framsätet fäller man ihop.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Personbilar för oss med familj och vindsurfintress

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.