Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › perth
-
perth
Publicerad av anonym-anvandare på 4 februari, 2004 vid 01:56jag kom till perth igar.jag ska windsurfa har nagra manader men vet inte riktigt vart jag ska.skulle vilja borja pa lite lugnare stallen som inte har sa stora vagor.har surfat en del hemma men det ar ju lite skilnad.
peterjojosurf svarade 20 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Åk till Lancelin, stor lagun att segla på innanför revet. Surfshopar och billigt boende vid stranden. Geraldton har segling utan större vågor också men det är ju en bit att åka norrut.
/Magnus -
Jepp, ta dig till Lancelin, ligger ca 1 timmes resa norr om Perth. Ta in på Lanceling Lodge och ha det gott!!
-
Har själv funderat att åka till dessa trakter! Planerar en resa frammåt hösten. Tänkte jobba till sommare och åka när pengarna räcker.
Vad kan man uppskatta priset på flyg och frakt av utrustning till? Tänkte nog stanna 1-2 månader, hur ska man bo? Är boendet dyrt om man kan tänka sig att bo enkelt? Om man åker dit, hur är då bästa sättet att bo, ta sig till surfet mm.?? Hur är vind och temp. där under okt-dec.?
Många frågor blev det men det skulle vara kul om någon som är eller har varit dår ville dela med sig av sina erfarenheter!
-
Jag har också funderat på att dra iväg någonstans till hösten..
går ut skolan nu i år så det hade varit fint att sticka väg och windsurfa en del.ha det fint
-
-
tackar for tippset om lancelin.Lancelin lodge ar ochsa guld.ska nog kolla in gerlaton efter ett tag ochsa.
tackar sa mycket.
peter -
Tejna!
Hur lange tankte du stanna i Perth. Sjalv aker jag nog dit i borjan av april.
Om du fortfarande ar kvar kanske vi kunde ses. Planerar att se lite andra stallen ocksa.
Peter
-
Talade med en på icqn som är i perth. han sa att det fanns surfstränder precis runtom perth där det surfades. Trigger beach nämnde han..?
-
Hej.
Jag heter Fredrik Nordwall och jag åker till perth den 30 Mars och kommer vara där i 4 veckor.Är det någon som kommer vara nere där under den tiden kontakta gärna mig.
mob 073-402 24 00
//Fredrik -
Tja Fredrik!
Hoppas du får det riktgit gött där nere! Ser framemot surf o grillning o en massa historier o bilder från resan när du e’ tillbaka!
Säg till om nån behöver vakta din van!/Jonas
-
Om du är någorlunda bra vågseglare så är Gnaraloo ett måste. Har varit i WA i två säsonger men kommit fram till att vi seglat alldeles för lite i gnaraloo som enligt mina erfarenheter har både bäst vindstatistik och längre vågor än jag någonstans seglat. Finast vågor hittar ni i esperence. Riktiga mastknäckar vågor men det är sanbotten(inte så farligt för dig) och vågorna är så cleana att de rider sig själva. Missar ni dessa två spottar har ni enligt min mening missat vindsurfingen i Västra australien.
Kolla gärna in min gamla sida http://www.wiqvist.com/Webb/jordrunt/jordrunt.htm
-
Tjena Fredrik!
Sjalv ar jag i Perth nu bor pa ett hostel som heter Billabong! Tror det ar det basta om du ska bo i Perth. Sen finns det aven hostels ute i Freemantel och det ar en skon stad paminner lite om vestkusen hemma.
Har tittat lite gran efter vindsurfing i Perth och det gar att hyra i Freemantel pa ett stalle som heter SOS. Men du maste ha bil att transportera grejerna till stranden med.
Sjalv aker jag till Lancelin pa mandag. Har forstatt att det ar dar man ska vara om man ska vindsurfa sarskillt om man behover trana lite innan man kan ge sig ut bland vagorna
Vore kul om du aker dit sjalv tankte jag stanna 1-4 veckor dar. Behover en surfpartner som kan ge endel tips
Peter/ mob 0061 415078776
-
tjena.
bodde i perth i en och en halv månad, älskar stället, blåser alltid. alltid som i alltid. Om du skall bo på hostel i perth så är OBH Backpackers in i Cottesloe ett bra ställe. Egentligen så bör du nog skita i hostel och hyra en lägenhet eller ett hus, finns massor i perth. Försök att bo i Cottesloe, bästa partyt och nära till scarborough där surfet är helt okej. Missa för allt i världen inte Margaret river söder om perth, paradiset på jorden -
Hej Peter.
Jag ringer ikvall… Bor i hus i perth men skall upp Till Lancelin I morgon senast…
-
Är ni kvar till julen så ses vi nog där nere
Nån av er som vet bra ställe att köpa en bil runt Perth?. typ 10.000 klassen.
/Jojo
Logga in för att svara.