Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Perth australien
-
Perth australien
Publicerad av skanepaul på 12 oktober, 2005 vid 10:05Då var resan bokad, 3 v i januari. Skulle behöva all info jag kan få! Det borde väl räcka att ta med sig 9 och 12? Kommer att bo precis vid stranden vid Mulaloo. Posta allt av intresse!
tuben svarade 19 år sedan 6 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Det är mest öppenkust vid Mulaloo och beachbreaks. Många kör i Scarborough inte så långt därifrån. Det erbjuder ok vågor men lite väl nära stranden tycker jag.
Hyr en bil när du är där, det finns firmor som hyr ut lite äldre men funktionella bilar till bra priser. De flesta plattvattenspotsen är söder om stan och på Swan River(fast där blir lite byigt).
Vore jag du skulle jag jag dra upp till Lancelin, skulle tippa på att det är 6-7mil norrut. En riktig liten surf håla som erbjuder allt från 3-4m vågor(reef break en bit ut) till plattvatten.
9-12 låter bra,jag körde mest med en 9. Har du en mindre kite tycker jag du skall ta med den också då brisen kan bli runt 15 m/s vissa dagar.
-
Att vågen bryter när den kommer nära stranden typ mellan 10-30m ut. Men släng in ett inlägg på seabreeze, killarna där kan säkert tips om de bästa breaken i närheten.
-
ca 12500 med en dag stopp i hong kong för shopping på vägen ner.
-
fuck va avis man blir på alla oseriösa drägg som bara reser hela tiden
-
Fixat, ska bo hos en kompis, med stranden precis över gatan, så nice. Har kollat runt lite på seabreeze forumet och jag verkar bo perfekt, så nice!!
-
Sen den här återkommande frågan om vikt på flyget, British Airways ska jag flyga med, någon som har erfarenhet av dem? Av deras hemsida kan jag utläsa att man inte får checka in bagage över 32 kg men samtidigt så gäller det inte sportutrustning! hmmm…kanske får ha mer då, men kanske man får betala??
-
Svar till:
Sen den här återkommande frågan om vikt på flyget,
[/ QUOTE ]
bara var där i god tid så ordnar det sig.
Vi hade inte rätt mått eller vikt på våra saker. Men de verkade inte vara så hårda med det.
I preth satte de en lapp på min väska som sa att den var tung, inget mer.
Logga in för att svara.