Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing pete, vad gör du?

• pepa

Medlem
    6 mars, 2005 vid 18:46

Vart är Cabrinhamärket?

• samhansson

Medlem
    6 mars, 2005 vid 19:45

de är ju fan om man måste köra runt med en sån här ful skit on nått år

• george_jung

Medlem
    7 mars, 2005 vid 07:22

secret proto..

• cortex

Medlem
    7 mars, 2005 vid 12:55

Era medieförstörda muppar. grin.gif grin.gif grin.gif

Det är något lustigt med den här generationen, det är mycket viktigare att något *ser* snyggt ut (om det är snyggt eller inte bestäms av medierna f.ö.) än om det funkar bra.

Lustigt det där… men jag antar att det är den enda möjliga förklaringen till alla yngel som åker runt med fet-”optiktrimmade” bilar som har lysrör under sig (uuuuuääääccckkk!!) och tycker att de rockar. Sedan att de får spö av vilken jävla sketen traktor som helst i ren prestanda verkar inte spela någon roll.
    Fast det får ju en annan att dra på smilbanden ordentligt. grin.gif

Personligen tycker jag att det är *kul* när kite-tillverkarna vågar tänka lite ”outside-the-box” och prova något nytt. Även om hela konceptet kanske inte funkar så kommer det garanterat ut någon gott av experimentet i ”sämsta” fall. I bästa fall så lyckas man skjuta prestandan ännu ett snäpp framåt.

Oh well, antar att det är dags att krypa ner i asbestbunkern efter detta uttalande. cool.gif

/Kaj(Tech)

• george_jung

Medlem
    7 mars, 2005 vid 15:07

app. is everything! alla har smak men alla har inte stil. sen har vi det gamla ordspråket ”neonbilar e till för att kissas på”

• pepa

Medlem
    7 mars, 2005 vid 15:07

Jag har inte sagt något om att det är något fel med att köra en sån här kite, ifrågasätter bara om det verkligen är en Cabrinha-proto, man ser ju ingenting på kiten som säger att det är så. Dessutom är yours truly ganska välinformerad om utvecklingsprocessen inom Cabrinha men har ej fått uppgifter om någon sån här skapelse. Men jag dementerar heller inget…

• niklas82

Medlem
    7 mars, 2005 vid 18:38

kan hålla med dig om dessa neon bilar osv osv.. men kan det mesta handla om att du är en generation äldre (eller tre).

och att det fanns nån på det glada 70 talet som skrev likadant om dig på anslagstavlan på ungdomsgården och undrade vad ”grejen” var med dessa nya skejtboards eller frissan etc etc…

app.. betyder mycket i min generation….

men sen är inte jag trångsynt utan jag hälsar gärna på dej om jag möter dig på stranden även om du hajkar runt i fjällräven kittet o alltid termosen med kaffe o tinade frallor i ryggsäcken som är signerad av mulle… grin.gif grin.gif

• george_jung

Medlem
    7 mars, 2005 vid 18:43

HAHAHAHA! klockrent! grin.gif grin.gif grin.gif

• stebe

Medlem
    7 mars, 2005 vid 19:06

Ser ju ut som den där kiten takoon håller på att utveckla.. men jag kan mycket väl ha fel

• mrmille

Medlem
    7 mars, 2005 vid 19:09

troligen bara rigglinor (bridle) för att testa vilken form på kiten som gör sig bäst

• george_jung

Medlem
    7 mars, 2005 vid 20:07

de e nova detta e cab. kolla på http://www.kiteboard.comAfter Takoon presented a flat kite look at the Trade show in Paris in December 2004 it’s now Cabrinha – Neilpryde who are developping that concept that will become popular. This is the logic evolution of the kites needed for this sport. The kite allows you to totally de-power so for safety, smooth riding, schools, snow etc… it opens kiteboarding to a very wide public. This concept of kites was originally developped and promoted by Davinci back in 1999 in Maui Hawaii.

• cortex

Medlem
    7 mars, 2005 vid 21:50

Svar till:

kan hålla med dig om dessa neon bilar osv osv.. men kan det mesta handla om att du är en generation äldre (eller tre).

[/ QUOTE ]

Hmm, tre generationer äldre? Fanken då borde jag ju antingen sitta på hemmet eller vara död vid det här laget. Jag är född 73 så jag är ju inte lastgammal direkt…

Svar till:

och att det fanns nån på det glada 70 talet som skrev likadant om dig på anslagstavlan på ungdomsgården och undrade vad ”grejen” var med dessa nya skejtboards eller frissan etc etc…

[/ QUOTE ]
    Jamen det är ju *jag* som tyckar att det är *ni* som skriver ”vad är meningen med dessa nya skateboards” ju. Det är därför jag tycker det är så märkligt… att jag som ”gammal” (hmm, nåja) verkar tycka att det är coolare med nya prylar än vad den yngre generationen gör. Det *är* skrämmande. Så unga och redan 40-talister. cool.gif

Svar till:

app.. betyder mycket i min generation….

[/ QUOTE ]
    Det är lugnt, kom just på att om de stora märkena börjar sälja kites som ser ut på det här sättet så kommer även deras marknadsföringsmaskineri att hänga på. Dvs ni kommer att stå och yla efter kites som ser ut så här när de har marknadsförts ett par månader. Givetvis efter devisen ”Apperance is everything”. 🙂

Svar till:

men sen är inte jag trångsynt utan jag hälsar gärna på dej om jag möter dig på stranden även om du hajkar runt i fjällräven kittet o alltid termosen med kaffe o tinade frallor i ryggsäcken som är signerad av mulle… grin.gif grin.gif

[/ QUOTE ]

He he, du fick faktiskt inte in en enda träff där. Men visst, det var en del av min generation som uppfostrades i Fjollröven-misären. Lyckligtvis var vi tämligen individualistiska och många liksom mig sket högaktningsfullt om det var ”hypat” just då eller inte. Så jag bangade hela det konceptet… trots att media var fullt av lockrop in i träsket. Jag har alltid haft den ”sjuka” idén om att den som bäst kan avgöra vad jag gillar är…. jag.

BTW, Jung-mannen… jag hänger gärna med ut och pinkar på lite neobilar. grin.gif

/Kaj(Tech)

• samhansson

Medlem
    7 mars, 2005 vid 22:15

jävulen!!! du måste laggt ner 1 timme på de svaret va

• cortex

Medlem
    7 mars, 2005 vid 22:19

Svar till:

jävulen!!! du måste laggt ner 1 timme på de svaret va

[/ QUOTE ]

Njae, snarare väl under 5 minuter… det här svaret tog cirka 20 sek. wink.gif

/Kaj

• mrmille

Medlem
    7 mars, 2005 vid 23:02

det är inte alla som är så hypade och sköter forumposterna via sin mobil. T9 i all ära men snabbt att skriva går det inte.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing pete, vad gör du?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.