Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Picasa webbalbum

• Picasa webbalbum

Publicerad av Knatte på 10 augusti, 2008 vid 10:18

Kan någon berätta hur jag styr vilka bilder eller mappar Picasa skall importera??
    Varje gång jag loggar in på Picasa så laddar Picasa ner alla nya bilder som finns på mina bilder mappen, sedan förra inloggningen.

Hur bestämmer jag själv vilka bilder/mappar som skall importeras??
    Ofta vill man ju bara publisera vissa bilder av alla man har fotograferat:tongue:
    Tips på hur man stänger av denna knasiga funktion och själv får bestämma vad som skall importeras??

maddeli svarade 15 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • lars_k

Medlem
    10 augusti, 2008 vid 10:53

Jag låter picasa importera rubbet. Sen “stjärnmärker” jag bilder som jag vill lägga ut i webbalbum. Med “välj stjärnmärkta” hamnar dessa bilder längst ner till vänster. Bara dessa bilder läggs sedan ut i webbalbumet.
    Förresten kan du välja vilka mappar picasa ska söka i. Finns i programmets inställningar.

• Knatte

Gäst
    10 augusti, 2008 vid 11:29

@Lars_K 488736 wrote:

Jag låter picasa importera rubbet. Sen “stjärnmärker” jag bilder som jag vill lägga ut i webbalbum. Med “välj stjärnmärkta” hamnar dessa bilder längst ner till vänster. Bara dessa bilder läggs sedan ut i webbalbumet.
    Förresten kan du välja vilka mappar picasa ska söka i. Finns i programmets inställningar.

Det var just det som är problemet. Jag hittar inga bra inställningar för att göra detta:frown:
    Men Stjärnmärker kan ju vara ett bra alternativ om man inte kan fixa, så att man manuellt kan bestämma vilka som skall flyttas (importera) över till Picasa..

• lars_k

Medlem
    10 augusti, 2008 vid 12:02

Kolla verktyg -> mapphanterare. Där kan du välja sökmappar.

• Knatte

Gäst
    10 augusti, 2008 vid 13:35

@Lars_K 488749 wrote:

Kolla verktyg -> mapphanterare. Där kan du välja sökmappar.

Tackar! Skall se om mina ändringar nu gör någon skillnad..:tongue:

• maddeli

Medlem
    14 maj, 2009 vid 14:48

Har skaffat mig Picasa och de sökte direkt och la till alla de bilder jag hade på datorn. Problemet är att då jag sparat bilder från ex. Facebook in i en ny mapp i mina dokument så får jag inte dom till Picasa. Har klickat på mappelternativ och det står att det alltid söker och alla mina mappar är iklickade. Har även provat att lägga till ny mapp, men det fungerar inte heller. Vad är det för fel??:confused2:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Picasa webbalbum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.