Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Picklefork + wakebindningar?
-
Picklefork + wakebindningar?
Publicerad av lillebror på 25 mars, 2004 vid 21:41Har en spekulant på min picklefork bräda som undrar om det går att montera wakebindningar på den? är inte hundra på att det är möjligt. Kanske finns ngn som kan hjälpa mig…?
pepa svarade 21 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Här kommer en till intresserad spekulant. Hur lång e den och vad ska du ha?
-
inga problem.
när pickisarna introducerades kördes dom bara med bindn.
back in da days…
om schnubben som ska köpa inte har bindningar så har jag ett par till salu
till bra pris.
metallifredd@hotmail.com -
Back inte the days…jag kör med bindningar och är helnöjd jag kör med bindningar, det är tydligen ute eller nått? är jag omodern? kan nån koma på en vetting anledning att inte ha bindningar om man inte fjollar sig med att ta av brädan? det är rätt gött av veta att man kan lita på att man sitter fast när det brallar på…
-
Svar till:
inga problem.
när pickisarna introducerades kördes dom bara med bindn.
back in da days…
om schnubben som ska köpa inte har bindningar så har jag ett par till salu
till bra pris.
metallifredd@hotmail.com[/ QUOTE ]
Vad e de för bindningar du har ?
-
Jag har en vettig anledning. Ju. Ju. Ju. Det är mycket svårare att köra blind och tåsida med bindningar. Fast det kanske är töntingt. Ju. Ju. Ju.
-
Om han skall montera wakebindningar för att köra wakeboard (efter båt) på den är det ingen höjdare… Den är alldeles för ”hal” och sladdrig…. Rockern är för liten, inga kanaler och fenorna (orginal) är lite för små… Men som kite bräda är den skön som fan…
-
om det är ute?
i allra högsta grad inte. i mina ögon har du all respekt
om du kör wake. iaf om du verkligen kör wake trick som jag tycker e coolast.
körde själv bindningar första 1.5 året men sen upptäckte jag att eftersom
jag inte e lika bortskämd som er andra sandlådeungar med sandstrand hela tiden.
kör man från klippor eller holmar e det en stor nackdel med bindningar. en annans anledning är att jag efter ca 45 minuter får ont i fötterna eftersom bindnigarna måste va tajta för att inte trilla av i vurpor. stroppar kändes konstigt första gången men mina dakine strops känns nästan som bindningar nu. finns inget som jag kunde göra med bindningar som jag inte kan göra utan.
men det gäller ju bara mig förstås. en ytterligare anledning för mig är vikten. dom väger en del dom rackarna. hade jag haft plattvatten o sandstrand o vind varje dag hade jag säkert kört bindningar och varit jävligt nöjd(o jävligt cooooool!!!)
lycka till! -
Liquid Force Super Suction strlk Large(41-44 funkar)
blå/grå. årsmodell 2001 tror jag men i bra skick. ej toort gummi.
har 3 st. varav en är oanvänd som e bra att ha i reserv.
vill bara ha ynka 600kr för alla tre. sköna bindningar e det.
LF gör jävligt bra wakegrejer. lite halvdan kavlitet på brädorna ibland om man
har otur. själv råkade jag ut för att hela grafiken släppte för den va bara limmad som ett stor klistermärke på brädan! pickleforken va däremot okrossbar.
som sagt, jag startar från stenstränder och holmar ibland…
metallifredd@hotmail.com -
Ahhh! Tycker det hela dissandet av wakeboards är lite bull, vaddå svårare att köra tån eller blind? Det var inte det bästa argumentet att köra stroppisar, anledningen är väl om något vikten, jag menar kolla in hur gubbar kört dessa wakes med undantag för senaste året eller så?! Det hela ”uppfanns” för bövelen med bindings…wakeboards är ursprunget till hur alla hotshots kör idag! Dessutom hur mkt style är det att köra med arselet först? Jaja, det e ju en smaksak o den är ju som röööva, eller hur? Hehe, ja det finns mkt att säga om style idag, om man kollar på dagens utbud med hp med whip så är det säkert döösvårt, men hur stylish är det egentligen? All cred för tekniken, fantastiskt, men det e faen inte snyggt!! Tacka vet jag feta, rena powermoves i hundranitti o slasha gärna upp ett och annat face while you´re at it!! Straps, no straps or binds…word.
”A requiem,
Earth belong not to you,
belong all we to her” Flynn. -
Jag dissade inte bindningar, började själv köra bindningar för ett par år sedan bara för att det ser så mäktigt ut. Men faktum är att det där med blind/tåsidasvårighter är den enda anledning jag kan komma på varför det är goare med stroppar (om man inte vill ta av sig brädan då). Visst, det är på vissa spots svårare med bindningar men det går ju alltid. Det där med att kötta kan man göra lika bra med båda, och det är lika lätt att få felskär när man landar i fyrahundra oxå. Ska man bara landa blind så gör det inte så stor skillnad men ska man köra lite så är det gubamycket svårare. Peace out. Ju.
Logga in för att svara.