Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › Pickupen stulen!
-
Pickupen stulen!
Posted by svenne on 11 mars, 2010 at 11:28Min blivande retrofirmabil och Surfwagen blev stulen igår morse (10 mars).
Så nu står jag med en ny motor, ny växellåda, nytt bromssystem och sänkningsfjädrar – men inget att stoppa det i. Kombinationen hyfsat fräsch, enkelhytt och diesel är nästan omöglich att få tag på, det tog mig ett år att hitta en.
Håll gärna ögonen öppna i Stockholms-gettot!Reg LAG 508
Färg dalablå
Runda framlysen
Durkplåt på hela flakbädden, inget alu utan riktig stålplåt
Bruna säten
Galvat säkerhetsgaller bakom hyttenÅ de e ingen idé att ni ringer, för mobilen låg i pickupen…
sebbe87 replied 14 years, 9 months ago 7 Members · 13 Replies -
13 Replies
-
Ähmen va faaaan, jag tror att du har en personlig konspiration som motarbetar dig…
Haru ritat mycket knasiga rondellhundar på sistone?
Nåja, håller ögonen öppna! Var ju ett enkellt regnummer, i alla fall. Va ere för lökar som kapar ett sådant där åk? Knarkarrally?
-
Inga rondellhundar, så Jeehad-Jerker har inte hört av sig. Än.
Säkert någon som tänkte göra ett break-in nånstans och behöver nåt stort att lasta grejer på. Eller pundare som har snott kabel. Typ.Som toppen på sockret så börjar flytten till nya verkstan nästa vecka, och den var ju liksom tänkt att gå mellan rätt mycket…
-
surt…… vaffö inte trycka in en i efterlyst….de har ju inte haft ngn surfpickup med förut….try it!
och det har inte med uttalandet “bättre med en bra än tre dåliga blaskor”
Hoppas att du hittar den OCH den jäveln som snodde den.
/mac
-
Vart i Sthlm stals den? Om det är knarkare som har tagit den så brukar de inte röra sig över ett allför stort område. Fick en bil stulen själv förut av knarkare, den hittades 2km från stöldplatsen på en parkering…
-
Kolla nere vid Pampas och i Huvudsta. kolla även ödsliga parkeringar….
-
Den stod på Primusgatan, dvs på Lilla Essingen… De jävla pundararslena har åkt en kilometer. Trasigt tändningslås och inget batteri. Så det var bara att pallra sig iväg till Qk8 och handla ett nytt för 1800 spänn och lirka igång den med en liten svetstång som fick hålla rattlåset i schack och sen en mejsel som nyckel.
Kunde de inte bara ha snott batteriet istället?
Hursom, snart på banan igen. 🙂
-
Skönt att du fått tillbaka den igen.
Jag undrar verkligen vad de tänkte när de snodde en bil, körde en kilometer och plockade ur batteriet.?
Underliga pundare! -
Han kanske bara ute efter en stöt 😉 gött och höra att det på hemmaplan igen..
-
Gött att den är tebaks…men vilka Pajaser….. Som sagt, sätt upp en fälla och “take them out”.
/mac
-
Man blir ju lite fundersam hur fan de orkar???
Min pappa hade en ford sierra förut och den hade vi ett märkligt ibrott i. Vi hade inte ens låst bilden och de förstörde båda låsen på dörrarna, och när det väl kom in fich de inte ut cdspelaren utan pajade den totalt. Och sedan lyckades de inte tjuvkoppla den heller.
Skönt att pärlan är tillbaka!
Log in to reply.