Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing pippa, psyko spock variant

• anonym-anvandare

Medlem
    15 april, 2002 vid 08:16

undra om remko kan slang svenska,
    kn-lla

• ola-h

Medlem
    15 april, 2002 vid 10:30

Frågan är om namnets betydelse på svenska kommer att göra tricket mer eller mindre populärt här i Sverige.

För ett par år sedan kom Honda med en modell som i Japan hette Honda Fitta. Den kom inte till Sverige under det namnet. Jag har dock aldrig slutat undra om den inte trots, eller möjligen på grund av, namnet inte hade fått en viss skara köpare. ”Jag tar Fittan till jobbet idag”, ”Man sitter skönt i den här Fittan”, ”Får cykeln plats i Fittan, tror du?” är fullt realistiska kommentarer ur vardagslivet hos Honda Fitta-ägare.

När det gäller det nya freestyletricket är frågan om hur det skall böjas. Skall man följa föregångaren ”Spock” (ex: ”Jag gjorde en fet Spock igår”, ”Går det att göra Spock på Fanatic Skate?”) eller det mer ljusmässigt lika ”gippa” eller ”rippa” (ex: ”Jag pippade fett igår”, ”Kan man pippa en Fanatic Skate?”)?

• anonym-anvandare

Medlem
    15 april, 2002 vid 12:31

Har för mig att det faktiskt var Rickardo Campello som kom på ”the pippa” för typ drygt ett halvår sedan.
    Jag hade lätt köpt en Fitta om den hade kommit till Sverige. ”jag skall bara ut och glida runt lite i Fittan”, ”Kan man få ett provåk i din fitta” Tänk bara möjligheterna som finns för ragningsrepliker med en sådan bil. Om än värdelösa sådana.

• mash

Medlem
    15 april, 2002 vid 20:04

läste på floskeltoppen ett citat från lanseringen av honda fitta…”Honda Fitta, ser liten ut utanpå men är stor när man kommer in”….
    en sån skulle man ha….hehehe

• anonym-anvandare

Medlem
    16 april, 2002 vid 09:57

Ännu roligare ifall en tjej hade en Fitta bil,
    vill du provköra fittan?
    Ska tvätta fittan idag.

• aerial-arnie

Medlem
    17 april, 2002 vid 09:10

jaha ni snusk gubbar, åk ni omkring i era nytvättade fittor. Fakta kvar står att Remko kan minssan, nu bara vi, och Ricardo sucks anyway!! Det är en sån junior som kan snurra lite, var har vi sett det tidigare…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing pippa, psyko spock variant

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.