Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pizza Grande!

• walle

Medlem
    13 december, 2004 vid 10:45

Svar till:

Seriöst…. vad skall du ha ugnen till. Är det inte lite onödigt? Eller får du kortare härdningstider då?

[/ QUOTE ]

man får an starkare konstruktion…
    inget måste men en klar fördel!

Sedan om man kör med förimpregnerat så är värmen ett måste, härdar inte annars tongue.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    13 december, 2004 vid 10:54

En komplett brädbyggarguide där ni förklarar allt från början och vart man får tag i material, hur man kan bygga ugn, rockertable, vakuumpump, lackbox.mm vore helt suveränt

Bra initiativ!

• walle

Medlem
    13 december, 2004 vid 10:57

Svar till:

En komplett brädbyggarguide där ni förklarar allt från början och vart man får tag i material, hur man kan bygga ugn, rockertable, vakuumpump, lackbox.mm vore helt suveränt

Bra initiativ!

[/ QUOTE ]
    det kommer… om nån månad.

• guran

Medlem
    13 december, 2004 vid 11:18

Har du slutat jobba Walle?

• walle

Medlem
    13 december, 2004 vid 11:26

Svar till:

Har du slutat jobba Walle?

[/ QUOTE ]
    snart….

Nej då, tog bara ledigt i dag(Lucia på dagis)

• niklas82

Medlem
    14 december, 2004 vid 09:55

hellvete walle… har du aldrig hört om nått som heter krog, sprit o brudar ?? det är sånt som vi andra funtade människor med övertid sysslar med….

men om ordet fru klingar i dina öron så kan du hoppa över alt jag har sagt och gå o fortsätta bygga bra brädor grin.gif

• walle

Medlem
    14 december, 2004 vid 16:00

Svar till:

hellvete walle… har du aldrig hört om nått som heter krog, sprit o brudar ?? det är sånt som vi andra funtade människor med övertid sysslar med….

men om ordet fru klingar i dina öron så kan du hoppa över alt jag har sagt och gå o fortsätta bygga bra brädor grin.gif

[/ QUOTE ]
    inte fru, men väl sambo med 3 barn… så jag fortsätter bygga brädor (när tid ges…) tongue.gif

• backe

Medlem
    14 december, 2004 vid 16:27

Blev jävligt sugen på pizza om inget annat…

• miniberlin

Medlem
    14 december, 2004 vid 17:25

hur mycket är kar av ugnen?

• walle

Medlem
    14 december, 2004 vid 17:27

Svar till:

hur mycket är kar av ugnen?

[/ QUOTE ]
    ?

• brickan

Medlem
    14 december, 2004 vid 17:29

Ska du ha infravärme som element eller?
    Du borde ju ha lite party när dom första brädorna är klara och fixa lite biffar i ugnen grin.gif

• walle

Medlem
    14 december, 2004 vid 17:42

Japp! infravärme element är det… har testat den och det blir jevligt varmt så ett par biffar eller en “Pizza grande” e inga problem, men det går inte göra större pizzor än 2000x950mm grin.gif

Jag ska lägga upp en beskrivning på hur man bygger en “skapligt” enkel ugn med termostat.

Min ugn som e helt i rostfritt, lufttät och 100mm isolering kanske är lite för överarbetad…? Men den håller värmen jevligt bra wink.gif

• chili_con_arne

Medlem
    14 december, 2004 vid 17:46

Populärt på lackerier och baka pizza i den stora ugnen faktiskt, iaf under invigningen av den!

• zoolander

Medlem
    14 december, 2004 vid 18:31

du walle.. hur kan kolfiber vara så himla stötotåligtnär man använder det i typ hockeyklubbor och skrillor? eller e det carbon man använder då? vad är skillnaden, och jag har hör att det ska vara stöt och slagtåligt men inte lika starkt när man skär i det?

tacksam för svar

• jonasp

Medlem
    14 december, 2004 vid 18:34

carbon=kol. kolfiber är inte speciellt stötåligt. Kevlar är bättre i så fall eller olika förstärkningar till kolfibern.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pizza Grande!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.