Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Pizza Grande!
-
Svar till:
Seriöst…. vad skall du ha ugnen till. Är det inte lite onödigt? Eller får du kortare härdningstider då?
[/ QUOTE ]
man får an starkare konstruktion…
inget måste men en klar fördel!Sedan om man kör med förimpregnerat så är värmen ett måste, härdar inte annars
-
En komplett brädbyggarguide där ni förklarar allt från början och vart man får tag i material, hur man kan bygga ugn, rockertable, vakuumpump, lackbox.mm vore helt suveränt
Bra initiativ!
-
Svar till:
En komplett brädbyggarguide där ni förklarar allt från början och vart man får tag i material, hur man kan bygga ugn, rockertable, vakuumpump, lackbox.mm vore helt suveränt
Bra initiativ!
[/ QUOTE ]
det kommer… om nån månad. -
Svar till:
Har du slutat jobba Walle?
[/ QUOTE ]
snart….Nej då, tog bara ledigt i dag(Lucia på dagis)
-
hellvete walle… har du aldrig hört om nått som heter krog, sprit o brudar ?? det är sånt som vi andra funtade människor med övertid sysslar med….
men om ordet fru klingar i dina öron så kan du hoppa över alt jag har sagt och gå o fortsätta bygga bra brädor
-
Svar till:
hellvete walle… har du aldrig hört om nått som heter krog, sprit o brudar ?? det är sånt som vi andra funtade människor med övertid sysslar med….
men om ordet fru klingar i dina öron så kan du hoppa över alt jag har sagt och gå o fortsätta bygga bra brädor
[/ QUOTE ]
inte fru, men väl sambo med 3 barn… så jag fortsätter bygga brädor (när tid ges…) -
Ska du ha infravärme som element eller?
Du borde ju ha lite party när dom första brädorna är klara och fixa lite biffar i ugnen -
Japp! infravärme element är det… har testat den och det blir jevligt varmt så ett par biffar eller en “Pizza grande” e inga problem, men det går inte göra större pizzor än 2000x950mm
Jag ska lägga upp en beskrivning på hur man bygger en “skapligt” enkel ugn med termostat.
Min ugn som e helt i rostfritt, lufttät och 100mm isolering kanske är lite för överarbetad…? Men den håller värmen jevligt bra
-
Populärt på lackerier och baka pizza i den stora ugnen faktiskt, iaf under invigningen av den!
-
du walle.. hur kan kolfiber vara så himla stötotåligtnär man använder det i typ hockeyklubbor och skrillor? eller e det carbon man använder då? vad är skillnaden, och jag har hör att det ska vara stöt och slagtåligt men inte lika starkt när man skär i det?
tacksam för svar
-
carbon=kol. kolfiber är inte speciellt stötåligt. Kevlar är bättre i så fall eller olika förstärkningar till kolfibern.
Logga in för att svara.