Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing PKRA DAY ONE QUALYFING ROUNDS

• PKRA DAY ONE QUALYFING ROUNDS

Publicerad av cdaa på 15 april, 2005 vid 09:07

DAY ONE QUALYFING ROUNDS

15 April 2005

Eighty-degree weather sunny skies and 20 knot winds slowly increasing to 30 knots set
    the stage for the first round of the PKRA trials in Coche Island Venezuela . Leshai Miller
    rode impressively; pulling a double s-bend to blind, advancing against Denver Coon’s
    high-powered kite loop handle passes. Mikail Blomvall took out Carlos Martins with a
    variety of big air tricks and some notable wake style moves. Llya Vinokurov rode well
    but was unable to hold off Tuterai Montaron with his high altitude mobes. Madison
    VanHureck, age 15, nearly pulled a triple s-bend to blind and was a crowd favorite.

Advancing to tomorrow’s main event:

Macleod-Elliot South Africa Cabrinha
    Dittrich Sweden North
    Thijsse South Africa Cabrinha
    Caistula Spain Gaastra
    Tyushkevich Russian Unsponsored
    Brandao Brazil North
    LeRoy United States Cabrinha
    D.Paulino Dominican Republic Takoon
    Romeu Brazil Wipika
    Blomvall Sweden JN Kites
    Miller Israel Naish
    Holley United Kingdom Caution
    Montaron French Polynesia Liquid Force
    Korycki Poland Naish
    Zarka Israel Best
    Bloch Denmark RRD

stebe svarade 19 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • zoolander

Medlem
    15 april, 2005 vid 09:18

det e ju bara att gratulera.. ingen aning om vad dom har gjort för galna trick, men det låter komplicerat!

• patrikol

Medlem
    15 april, 2005 vid 10:47

Fan va gött både Micke och Christian! smile.gif
    Vet du inte det Johan? Alla gör numera så avancerade trick att det är bara dom själva som vet vad det är wink.gif
    Har dom tur ibland så är det någon av domarna som känner till tricket och det är då dom vinner! grin.gif

• cdaa

Medlem
    15 april, 2005 vid 10:52

Man kan hitta på http://www.pkra.info hur en del av tricken utförs.
    Hur en S-Bend utförs kan du se här http://www.pkra.info/moves/index.php?rid=34.
    Leshai Miller gjorde en double s-bend to blind. Ganska grymt!

• patrikol

Medlem
    15 april, 2005 vid 10:55

Vilka två kan dölja sig bakom denna signaturen? CDAA wink.gif

• stebe

Medlem
    15 april, 2005 vid 11:03

S-bend är om jag inte misstar mig ett gammalt wakeboard trick där man gör en railey för att sedan avsluta tricket med att rolla framåt. Således inom kitesurfing räknas s-bend som ett wakestyle trick.

Nu till frågan jag har hört att kiten hela tiden måste vara under 45grader för att det skall räknas som wakstyle trick, stämmer det?

• cdaa

Medlem
    15 april, 2005 vid 11:03

Inte mer än en kitare från mellansverige. wink.gif

• patrikol

Medlem
    15 april, 2005 vid 11:17

Ok Ja jag kom ju på att det skulle varit cdas isåfall. Kiteare i mellansverige är minsan inte illa det i heller! wink.gif

• matthias

Medlem
    15 april, 2005 vid 12:31

njää de e fortfarande wakestyle men det e fetare med kiten lägre än 45grader. double s-bend blir väl whirlybird eller va fan de heter.. undrar när dom börjar med 720 och 900 handlepass. några wakeare gör ju de. måste va rätt säker dock när man inte har nån leash. borde funka med leash dock om man gör 720..

• stebe

Medlem
    15 april, 2005 vid 14:28

Det ar nog bara en tidsfraga innan vi far se dem laugh.gif

Men var gar gransen mellan tex en dubbel s-bend(wakestyle och ganska svart) och en railey efterfoljt en dubbel frontroll(hanga och dingla trick, mycket enklare)

…och nar blir en railey en railey och inte bara ett hopp dar man drar upp bradan med benen bakom ryggen….

…lite rorigt men ni kanske forstar min fragestallning

• fredde

Medlem
    15 april, 2005 vid 14:50

Double S-Bend
    A Raley with two Backside overhead 360s

• marh

Medlem
    15 april, 2005 vid 14:51

En railey ska väll plankan vara över huvudet.. annars är det ett tyskt hopp

• stebe

Medlem
    15 april, 2005 vid 16:20

Jag tror jag forenklar min fragestallning. Hur definieras wakestyle? Var har man dragit granserna? Det maste ju iaf finnas regler for det till varje enskild tavling?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing PKRA DAY ONE QUALYFING ROUNDS

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.