Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Plasthaveri i RS5
Taggad: racing
-
Plasthaveri i RS5
Publicerad av thomme på 24 juli, 2008 vid 21:38Någon som vet om den lilla plastbiten mellan camber och latta och är fastnitad i seglet finns att införskaffa någonstans?
Surfers svarar inte så här dags. Å inte funkar det med bilden heller, måste vara värmen!
Nu funkar bilden.thomme svarade 16 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Jäpp, den finns att köpa på SP. Jag var där o köpte en till mitt RS6 igår. Skall bara vara att borra bort de gamla nitarna och sätta dit nya. 50 spänn kostade det.
-
Nja popnitar lämnar ju en liten ”bulle” på ena sidan.
Du ska nog hitta något som blir platt på båda sidor.http://www.sifvert-skruv.se/prod.htm#
De har något som heter försänkta muttrar. Borde funka bra med locktite.
Lätt att byta om plastbiten skulle gå sönder igen. -
Ursäkta att jag nyttjar tråden, men… Såg bilden och har en fråga:
Har ett V8 9,0 -07 med medföljande ”spacers” eller vad man kallar dem,(som träs över plastbiten som ”Thomme” nämner) så att cambern kommer längre ifrån lattan/trycker mer på masten? Seglet är väldigt lite använt så frågan är då… behövs de? Vad fyller de för funktion? Blir rotationen lättare/trögare med /utan? De finns i olika grovlekar…Mvh
//BooMan
-
Spacers är till för att öka cambertrycket om de går alldeles för lätt
Du kan även få bort rynkor i mastfickan med dem. Det är inte alltid de försvinner när man spänner lattorna -
@SWE 496 486837 wrote:
Spacers är till för att öka cambertrycket om de går alldeles för lätt
Du kan även få bort rynkor i mastfickan med dem. Det är inte alltid de försvinner när man spänner lattornaTackar!:laugh: Ja det gick, med den spacer som satt på när jag köpte det, inte lätt alls, så jag satte dit den ”tunnaste”, får se om det blir bättre, om det nu behövs nån överhuvudtaget. Har inte testat ännu… blir väl måndag och/eller tisdag då prognosen ser lovande ut…
-
Thomme, hur gick det för dig, fick du lagat cambern? Hur fick du i så fall bort de gamla nitarna – med borrmaskin? Själv skulle jag just ta tag i min likadana plastpryl som pajat, men jag inser att lattan är av också, så jag kom av mig lite. Inte skall det väl se ut som på bilden här, väl? Lattan skall väl fortsätta in i den plastdelen som går in i själva camber-klykan?
-
Japp lattan ska gå in i den delen som är av på din bild Krullo.
Man brukar kunna byta bara den delen på lattan. Surfers Paradise har nog lattspetsar. Kolla med Johan Gelander. -
För mig går det trögt, Sp hade slut på plastbitar i rätt storlek ( finns 2 ) har inte kommit fram till Skidsport ännu.
-
Nu fanns det hos tydligen hos SP så dom skulle skicka. Men ännu har den inte kommit ( 1 vecka senare ).
-
Nu har brevet dykt upp och plastbiten är ditskruvad( slut på nitar).
Logga in för att svara.