Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Podradio med Rob Whittall (Ozone designer)

• Podradio med Rob Whittall (Ozone designer)

Publicerad av nic på 5 december, 2006 vid 00:34

Man får bl.a. svar på:
    …hur det märks att Ozone har en egen fabrik som producerar deras kites.
    …varför snökiting redan är större än vattenkiting.
    …vilken riktning kiting sannolikt tar.
    …varför Rob inte rekommenderar Mantan (Chastas ”egen” kite) till vem som helst.
    …om Instinct 07 varianterna.
    …å en hemlig kite under utveckling.
    …risker med ”kiteflygning”.

http://www.thekiteboarder.com/wordpress/?p=405

nic

skotten svarade 18 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • nic

Medlem
    5 december, 2006 vid 09:16

Kanske ska introducera Rob lite. Han är en av de coolaste och mest udda människor jag träffat nämligen. Vid 17års ålder blev han yngsta världsmästaren i hängglidning och detta efter att ha fått 2 ”tucks” på ett å samma flyg. En tuck är när extrem termik vänder hela vingen och man faller med vingen uppåner tills man kravlat ut till kanten å ryckt i den så den vänder igen. Efter en tuck skulle de flesta lägga grejorna på hyllan.
    Snart blev han även världsmästare i skärmflyg och har alltid hållit på med adrenalinsporter av olika slag. Jag har fått en glimt av några påhitt när jag bodde granne med honom nere i bergen i Nice under ett år. Tänk longboard mitt i natten nerför bergsvägarna in i traffikerade gator i byarna. Eller rätt ofta bara springa upp för närmsta 1000metersberg. (Jag har försökt hänga på xP ) Eller hoppa nedför branta stenras längs bergssidor. (riktigt kul men riktigt dödande för mina knän skulle det visa sig) Jag ligger inte i närheten av hans energi och skicklighet.
    Samtidigt har han alltid varit en stark förespråkare för säkerhet och har med sitt välartikulerade och alltid brutalt uppriktiga sätt ändrat riktningen på t.ex. skärmflygets säkerhetstänkade. Han kommer aldrig att synas på några kitetävlingar göra senaste grabsen för det är inte hans grej. Han behöver starka upplevelser vare sig det handlar om att kita uppför någon avlägsen bergstopp i morgonljus eller leka med döden i senaste flugan Speedriding. Rob syns nästan aldrig i media men det gör människor omkring honom. Han är ”the puppeteer” och vi är dockorna. Håll ögonen öppna å får ni möjlighet nån gång, försök haka på i hans tempo så länge ni orkar 🙂

nic

• skanepaul

Medlem
    5 december, 2006 vid 15:40

Är snökiting redan störrre än vattenkiting?????

• skotten

Medlem
    5 december, 2006 vid 16:21

naaaaaah there is no way thats true

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Podradio med Rob Whittall (Ozone designer)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.