Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Polarna i Aus..
-
@Davids 525616 wrote:
Klart bor man som backpacker på sletna hostels runt om i landet lär du ju varken känna kulturen eller träffa några sköna locals eller se några snygga tjejer, förutom möjligtvis skandinaver. Så är det ju bara. Sen hör det ju också till att Aussie tjejerna är 100 ggr trevligare och öppnare än svenska tjejer. Inte så vansinnigt pretantiösa och innestängda i sina små ”tjej-gäng”. Efter varje sunday session på vårt local kommer jag hem med minst 3 telefonnummer, och många av dessa har senare blivit nära vänner. Nu var och när skulle det hända i Sverige?!? 😀
Jonaish, jag brukar inte fota snygga tjejer med teleobjektiv på stranden så nej jag kommer inte posta några bilder 😀
Och till Gadget… här får du lite bilder:)
Hahaha du är så jävla go! 🙂 Du måste bara försöka hitta något som gör att vi inte skulle veta bättre eftersom du är Mr Australia Besserwisser…Men varken jag eller Mackan var där som backpackers(jo, kanske Mackans första visit) och/eller bodde i sletna hostels. Jag bodde hos goda vänner i Mulaloo(en australienare och hans svenska tjej). Mackan pluggade i Perth och bodde i en riktigt fin lägenhet 🙂 Men släpp nu detta snälla.
Fina bilder vill jag då säga!! Men kör inte du Flexifoil?? 🙂
-
Mmmm visst…. Trist bara när folk vart här en kort tid och bestämmer att ”…. dem är så jävla fula då bara…”
Agree to disagree…
Jooo jag kör flexifoil?!? Jag har ju tagit alla bilderna… Lite svårt att fota sig själv 🙂
-
@Davids 525649 wrote:
Mmmm visst…. Trist bara när folk vart här en kort tid och bestämmer att ”…. dem är så jävla fula då bara…”
Agree to disagree…
Jooo jag kör flexifoil?!? Jag har ju tagit alla bilderna… Lite svårt att fota sig själv 🙂
Jo jag förstod därav smilen…
Visst är det så, det var bara uppfattningen jag fick av mina veckor där, då jag också träffade många aussies genom mina bekanta.
Sen skrev jag mitt första inlägg lite på skoj ska tilläggas om inte det framgick.
Lägg gärna upp fler kitebilder om du har!?
-
Andy*
Gäst15 januari, 2009 vid 10:58Snygga bilder Davids, är löjligt sugen på att dra iväg till australien/westcoast. Redan brukat mitt workingholiday men vill tillbaka och bo/jobba/kitea där, vet att man kan bli sponsrad av ett företag men hur lätt är det? Vad gör du där nere, fan detta kanske lämpar sig mer för PM 🙂
-
@SkånePaul 525636 wrote:
hahahah.. blaah blaah blah, fula tjejer,,, blaaa blah…
hehääää…jag tror nog dem fin tjejerna var nunor och bodde under den tiden ni var där i ett kloster kanske?
-
@Andy* 525669 wrote:
Snygga bilder Davids, är löjligt sugen på att dra iväg till australien/westcoast. Redan brukat mitt workingholiday men vill tillbaka och bo/jobba/kitea där, vet att man kan bli sponsrad av ett företag men hur lätt är det? Vad gör du där nere, fan detta kanske lämpar sig mer för PM 🙂
Du anar inte hur svårt dem gör det för folk att stanna i landet… Jag blev sponsrad och allt var klart, fick ändå inte stanna… LÅÅÅÅNG historia men bottom-line är att immigration myndigheten är ett rent helvete…
-
nice images, cant imagine why you would be sitting on steffo all the time… 😛
-
Intressant diskussion…
Vad e de men brukar säga, skönheten sitter på insidan eller i betraktarens ögon 😉
Åh bilen går bra?? 😀
-
Snygga bilder Davids.
Vad behöver man för att jobba där då? Ett jobberbjudande? Behöver man på nåt sätt bevisa att man kan nåt som inte finns lätttilgängligt i landet?
-
@_Sofia_ 525704 wrote:
Intressant diskussion…
Vad e de men brukar säga, skönheten sitter på insidan eller i betraktarens ögon 😉
Åh bilen går bra?? 😀
Jag brukar säga att det är insidan som räknas… Trots allt den man ligger med 😉
@skotten 525700 wrote:
nice images, cant imagine why you would be sitting on steffo all the time… 😛
That’s because I have no kiting gear here as I’ve only got 2 months left and 60 kgs worth of clothes and electronics to bring back to EU!! 🙁 🙁
@Neven 525715 wrote:
Snygga bilder Davids.
Vad behöver man för att jobba där då? Ett jobberbjudande? Behöver man på nåt sätt bevisa att man kan nåt som inte finns lätttilgängligt i landet?
Man kan komma hit på ett working holiday visum och jobba ”obegränsat” i 12 månader (endast 6 månader för samma företag dock). För att kunna få det ”förlängt” eller snarare för att få det ett år till måste du jobba 3 månader i landsbygen. Plocka bananer/druvor motsvarande. Jag jobba 12 månader i stan, hjälper inte ett skit…
För att få ett sponsor visum måste du bli sponsrad av ett företag. De måste skriva ett kontrakt med dig på minst 12 månader (upp till 4 år), betala sjukförsäkring, semesterersättning, pensionssparande, eventuella benefits och måste betala dig minst minimum wage (43.400 AUS dollar om året) och erbjuda dig en tjänst som är ”sponsringsbar”, dvs du kan inte bli anställd på McD 12 månader eller som taxi chaffis. Det finns en lista med olika jobb som är ”sponsringsbara”. Endast ca 1/4 av dessa är positions sponsringsbara i metro areas (typ i storstaden). Resten måste du bo i Australiens motsvarighet till Ödeshög för att kunna bli sponsrad. Även om du uppfyllt alla dessa krav är där en väntetid på minst 2 månader innan du får reda på något. Denna tid används för att uppskatta och värdera sponsorns Sponsorship Application, sponsorns Nomination och sist din Visa Application. Jag blev erbjuden ett jobb som Custom Service Manager, men immigration myndigheten ANSÅG att jag skulle bli Team Leader, och den tjänsten var inte tillgänglig i metro areas, varför jag fick avslag…. Det är ett helvete och önskar inte min värsta fiende att gå igenom det…
Har under hela min vistelse jobbat som DJ, dvs ”konsult”. Jag är inte anställd av något företag utan dem hyr mig och jag skickar faktura varför jag nu fortfarande kan jobba och tjäna pengar för mina 2 återstående månader..
-
Andy*
Gäst16 januari, 2009 vid 10:07Sick! Att det ska vara så svårt, frågan är ju då bara hur man kommer i kontakt med ett företag som vill sponsra en, söker man sånt på nån online-jobbsida eller får man ringa runt/maila företag på måfå och bara chansa?
-
@SkånePaul 525636 wrote:
Hahaha du är så jävla go! 🙂 Du måste bara försöka hitta något som gör att vi inte skulle veta bättre eftersom du är Mr Australia Besserwisser…Men varken jag eller Mackan var där som backpackers(jo, kanske Mackans första visit) och/eller bodde i sletna hostels. Jag bodde hos goda vänner i Mulaloo(en australienare och hans svenska tjej). Mackan pluggade i Perth och bodde i en riktigt fin lägenhet 🙂 Men släpp nu detta snälla.
Fina bilder vill jag då säga!! Men kör inte du Flexifoil?? 🙂
hrrmm.. Hade hus i Margaret med en svensk tjej och tre aussies när jag va 18 bast.
Andra gången bodde jag ett halvår i perth, huset i den lilla gränden mellan Gucci och Louis Vuitton. Knappast nått sletet hostel. Saknar några enstaka vänner där nere och en och annan sunset-sail-race på floden men i stort kan jag inte direkt säga att jag längtar tillbaka. Rekomenderar helt klart Sydafrika, västindien och delar av Europa före
-
karrrääääiiibieeen!!
men de va ett jävla tjat om tjejer. det är ju därför man över huvudtaget funderar på att dra till australien, för att slippa bli distraherad av onödigheter och istället bara kunna tänka på kite och surf. det viktigaste i livet
Logga in för att svara.