Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing POLL: Har Keppler alla hästar i hagen?

• POLL: Har Keppler alla hästar i hagen?

Publicerad av adde på 19 september, 2005 vid 14:21

Ja, visst är det billigt, men det verkar som om det allt som oftast kommer “fel” saker. Så har du beställt från SURF-KEPPLER så fyll i de alternativ som passar bäst.

Har du tex beställt en JP freestyle 109 2006 och fått en trasig JP freestyle 109 PRO (=dyr) skall du alltså välja TRASIG och NEJ.

Har du beställt Gaastra Poison 2004 och fått 2005:or så väljer du NEJ…

/adde

surfen svarade 19 år, 3 månader sedan 15 Medlemmar · 32 Svar
  • 32 Svar
  • the_novice

Medlem
    19 september, 2005 vid 14:30

Detta var väl uppe lite förra våren också, dem på green-cargo började då bli lite misstänksamma mot att så många grejor skulle gå sönder just för hans sändningar…

Är det någon särskilt anledning till pollen?

• drakglenn

Medlem
    19 september, 2005 vid 14:30

Svar till:

Har Keppler alla hästar i hagen?

[/ QUOTE ]

HAHAHA…..Grymt Martin!, äntligen får vi veta wink.gif

//Glenn

• lars_k

Medlem
    19 september, 2005 vid 16:07

HAHA. Fan va rolit!

• adde

Medlem
    20 september, 2005 vid 08:37

Hoppas nu att alla som beställt svarar!

/adde

• jeppo_f

Medlem
    20 september, 2005 vid 08:49

Gäller rätt modell/storlek osv även boardbag? Han är ju en mästare på att skicka med fel eller för små boardbags till beställda brädor. Har hänt mig två gånger.

/jeppo

• adde

Medlem
    20 september, 2005 vid 08:58

Ja det gäller även boardbaggs! Vi måste ju ställa en korrekt diagnos på herr Kepplers mentala hälsa och hissen kan ju inte åka enda upp om man skickar med en boardbag som är för liten laugh.gif

/adde

• svenne

Medlem
    20 september, 2005 vid 09:01

Jag var där, på plats, och efter det kan jag säga att de flesta hästarna var på grönbete… laugh.gif

Dvs: “inte alla hästarna i stallet”.

–S

• lars_k

Medlem
    20 september, 2005 vid 09:21

Japp. Keppler är helt crazy. Jag prutade nyss ner en Tabou Pocket Wave 05:a till 699 Euro som kom fram i perfekt skick, precis som allt annat (3 brädor med perfekt passande bags) jag beställt därifrån. Att han rymt från ett mentalsjukhus är ju bara att utnyttja maximalt. wink.gif
    Jag vill ju också handla lika billigt som ni sponsrade/insyltade gör… tongue.gif

• oscar

Medlem
    20 september, 2005 vid 09:26

En sak är säkert han har SJUKT grin.gif bra priser. Jag tycker han är schysst att ha och göra med om man har lite tålamod.

• adde

Medlem
    20 september, 2005 vid 09:35

Javisst ger han bra priser, du fick ju en bra deal och bror din fick väl ett år nyare segel än han beställt. Historien med en PRO model istf för en vanlig JP freestyle är också sann (även om den var skadad vid leveransen)!

Men hur går det till när man skickar en linje segel av fel årsmodell? Eller när man skickar en bräda som är typ 2000 dyrare än den som man beställt? VET han själv att det är fel – eller vad?

/adde

• jakob_s

Medlem
    20 september, 2005 vid 09:59

Har själv också bara bra saker att säga om Hr.keppler..

Fick en Naish Vector 114 och en gaastra 8mm boardbag (passande till brädan ! ) för 7777kr inc frakt..

brädan kostade då fortfarande 11300 i sverige..

• jakob_s

Medlem
    20 september, 2005 vid 10:21

som ett minus (om än litet) är det kanske värt att tillägga att boardbag glömdes vid leverans..
    Mailade och påpekade detta och fick ett snabbt svar (Har alltid fått riktigt snabba mailssvar från keppler)
    Han svarade:
    “Will send free of charge ok.” eller nått sånt..
    Några dagar senare hadde jag budbilen här utanför huset..

• oaxen

Medlem
    20 september, 2005 vid 10:22

Det finns ju knappast någon anledning att klaga så länge “misstagen”(?) är åt rätt håll, eller?
    Betänk att Keppler icke skadar sin egen hemmamarknad utan bara stärker sin förhandlingsposition gentemot leverantörerna när han skeppar grejor till oss i Sverige. Så länge han täcker sina kostnader kan han ju faktiskt tjäna på att bara gå runt på postordern till Sverige, vad vet vi om priserna de lokala seglarna erbjuds?
    Man kan ju tänka sig att han uppgraderar, t ex till en nyare segellinje, om något hunnit bli restnoterat istället för att missa affären.
    Jag har alltid fått det jag beställt!

• lars_k

Medlem
    20 september, 2005 vid 10:30

Man måste nog vara extremt tydlig med vad man ska ha. Gärna upprepa och få bekräftat att han skickar rätt grejjer.
    När jag beställt har jag skrivit väldigt kort och exakt vad jag vill ha. Inga flummiga utläggningar och knepiga formuleringar. Då blir det bara fel. Han är dålig på engelska.
    Och att det skickas fel grejer händer nog hos svenska handlare också. Blir kanske lite jobbigare att rätta till med Keppler dock, men det brukar lösa sej verkar det som. Bara att fråga sej om det är värt risken, annars drar man ner till SP och köper säkert över disk.

• the_novice

Medlem
    20 september, 2005 vid 12:11

Rätt stor andel trasiga brädor!
    Just nu 9 av 36 st, dvs var fjärde bräda kommer fram trasig… frown.gif

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing POLL: Har Keppler alla hästar i hagen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.