Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Poll – kommer din flick-/pojkvän i konflikt med surfingen?

• Poll – kommer din flick-/pojkvän i konflikt med surfingen?

Publicerad av johnk på 12 februari, 2008 vid 13:58

Ibland kanske inte din pojk-/flickvän är lika upphetsad som du över att du ska ut och surfa så fort det blåser. Kommer ditt förhållande i konflikt med surfingen?

Tycker du inte nåt alternativ passar så välj mest passande ja/nej-alternativ och kommentera i tråden 🙂 HUVUDFRÅGAN med pollen är att ta reda på OM DET FINNS en konflikt eller ej. Hur man löser den kan ju vara hur komplicerat som helst 🙂

krillan82 svarade 16 år, 9 månader sedan 12 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • jonaish

Medlem
    12 februari, 2008 vid 14:09

jag blir “skyldig en” vadå?

• johnk

Medlem
    12 februari, 2008 vid 14:13

@jonaish 444345 wrote:

jag blir “skyldig en” vadå?

Typ “I owe you one”. Du kanske får lova att hänga med och se en tre timmar lång romatisk tragedi på bio i gengäld (eller en hjändöd sci-fi action om du är tjej) 😀

• christian12345

Medlem
    12 februari, 2008 vid 14:35

Vad hände med alternativet “Min partner fick nog, gav mig en fatwa, ströp min hund, klippte av mina linor och stack iväg med någon slemmig typ som hette Fabio”?

• johnk

Medlem
    12 februari, 2008 vid 14:42

@christian12345 444353 wrote:

Vad hände med alternativet “Min partner fick nog, gav mig en fatwa, ströp min hund, klippte av mina linor och stack iväg med någon slemmig typ som hette Fabio”?

Jag antar att om man tänker sig att du svarat innan detta hände så hade det varit alternativ 2 😀

• skejtar_henke

Medlem
    12 februari, 2008 vid 14:55

jag gillar att första allternativt är noll…

hahahaha

• above_the_law

Medlem
    12 februari, 2008 vid 16:39

Har ni verkligen svarat ärligt nu gubbar?!!
    Man pustar ju ut när man ser att alt 1 har “0%”, men jag åkte på den där med “skyldig en” ibland, vilket jag kan leva med….MEN eftersom hon är grymt vältränad och faktiskt gillade att vågsurfa när vi var i Biscaya (hade oförskämt lätt för sig dessutom), så hade jag väl hoppats på mer entusiasm och mindre konflikter, även fast vi nu har en 7 månaders liten Nicco JR.

Det blir andra bullar när Filip “Flippen” Schiller (Nicco JR) hajjar vilken överlägsen drog surf (i olika former) kan vara! Ser redan fram emot hans solblonderade surfbrudar sedan också, he he. Blir Griffth University i Surfers Paradise från början för hans del, om pappa får bestämma….
    “- Givi´n up government drugs!” (som Freak Power sjunger,d v s senare “Fat Boy Slim”…);-)

Vad har ni andra för goa tips för att överlista “skyldig-en-syndromet”???

• tim-eriksson

Medlem
    12 februari, 2008 vid 16:55

Det går inte att tämja en flickvän, min försvann pga jag reste för mycket, snowboard+surfing… Hon var perfekt, förutom att hon inte brann för samma intressen som jag har.

• above_the_law

Medlem
    12 februari, 2008 vid 17:24
    Tim.Eriksson;444373 wrote:
    Det går inte att tämja en flickvän, min försvann pga jag reste för mycket, snowboard+surfing… Hon var perfekt, förutom att hon inte brann för samma intressen som jag har.

Och än mindre går det att tämja oss män heller….då blir det bara horhus och andra goa grejjer i ren protest:wink: ! Tror heller inte man ska förvänta sig att man kan “förändra” någon nämvärt i ett förhållande om det ska hålla, men lite tips på “smidiga” lösningar kanske någon har i alla fall?!

• sourra

Medlem
    12 februari, 2008 vid 17:31

Ja du Nicco, jag vet inte vad man ska ge för tips. Min följer med och surfar när vädret passar hennes bekväma natur och när det är för hårt/kallt följer hon med ibland och fotar och ibland stannar hon hemma. Fick till och med surfa halvdag på treårsdagen. Det är kärlek det…

• above_the_law

Medlem
    12 februari, 2008 vid 17:43
    sourra;444380 wrote:
    Ja du Nicco, jag vet inte vad man ska ge för tips. Min följer med och surfar när vädret passar hennes bekväma natur och när det är för hårt/kallt följer hon med ibland och fotar och ibland stannar hon hemma. Fick till och med surfa halvdag på treårsdagen. Det är kärlek det…

Bara att gratulera Johan:smile: !
    Sparar och visar ditt inlägg vid väl valt tillfälle, he he…
    Jag ska nog inte klaga egentligen Caroline tog ju faktiskt med Filip och hängde på till A-viken den stormiga men fina lördagen den 2/2 t ex, men filma och fota måste jag absolut få in henne på. Bra tips!
    Har faktiskt lyckats få igenom att ta hela familjen till Guethary (Biscaya) på sommarsemestern. Där finns Frankrikes bästa (kanske enda) riktiga rev med en nära nog konstant våg som bara följer tidvattnet:laugh: !!!! Ligger dessutom bara ca 20 min från Biaritz och grymt nära Spanien (billigare vin och boende). Tänker hyra ett hus eller lägenhet i minst 3 veckor.
    Någon som är intresserad att hälsa på kanske?

• debkausf

Medlem
    12 februari, 2008 vid 18:39

Jag hade lite problem och jag var väl innan en “skyldig en” men har kommit på ett knep som faktist funkar: Vid minsta lilla antydan till gnissel river man upp himmel o jord samtidigt som man berättar hur viktigt det är med surf, det är bra om man kan få det till en legetim idrott i hennes ögon! Sedan lägger man ner surfingen och är sur. När hon tröttnat på surheten vill hon bli sams igen, nu ser man ledsen ut och talar om att man nog inte kommer surfa mer eftersom det inte känns roligt o surfa när hon gnäller(se upgiven o förkrossad ut). Ingen flickvän vill helt beröva dig surfet o kommer nu att säga att man självklart ska fortsätta och då ger du “motvilligt” med dig o blir sams. Att tänka på är att det måste bli ett stort “event” som hon inte glömmer, det är viktigt för att slippa tråkiga smågliringar varje gång man drar, tillåt inga smågliringar så uppstår heller inga större problem! Kan slutligen tillägga att det inte går att surfa till 20:30 på hennes födelsedag utan en tråkig läkperiod på ca: 2 veckor!

• sourra

Medlem
    12 februari, 2008 vid 18:42

Vafan Bonne, är du en kvinna instängd i en manskropp?

• pihlblad

Medlem
    12 februari, 2008 vid 18:54

Ha ha ha ha sjukt bra skrivet Magnus!
    kul det med en läkperiod på två veckor he he kräm!

• debkausf

Medlem
    12 februari, 2008 vid 19:59

@sourra 444413 wrote:

Vafan Bonne, är du en kvinna instängd i en manskropp?

Omvänd psykologi!!!

• christian12345

Medlem
    13 februari, 2008 vid 09:01
    debkåusf;444432 wrote:
    Omvänd psykologi!!!

Så låter det nu ja!

Vänta bara tills du sitter där och får en kroppsdel av en voodoo-docka gjord i neopren hemskickad varje år, på årsdagen av när hon lämnade dig för Fabio…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Poll – kommer din flick-/pojkvän i konflikt med surfingen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.