Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Polypro – det bästa som hänt
-
Värmer materialet även då det är vått alltså? Grundprincipen för en våtdräkt är ju annars att så lite vatten som möjligt ska behöva värmas upp av kroppen. Om man lägger till ett lager mellan skinn och våtdräkt så ryms det ju mer vatten där, som ska värmas upp av kroppsvärmen.
Hur tjockt är materialet?
Det kanske bygger på att dräkten i princip är torr? Om det inte kommer in nåt vatten så är det såklart bättre med mer isolering innanför.
Jag säger inte emot. Vill bara förstå hur saker och ting hänger ihop! 🙂
-
Planing;650901 wrote:Värmer materialet även då det är vått alltså? Grundprincipen för en våtdräkt är ju annars att så lite vatten som möjligt ska behöva värmas upp av kroppen. Om man lägger till ett lager mellan skinn och våtdräkt så ryms det ju mer vatten där, som ska värmas upp av kroppsvärmen.
Hur tjockt är materialet?
Det kanske bygger på att dräkten i princip är torr? Om det inte kommer in nåt vatten så är det såklart bättre med mer isolering innanför.
Jag säger inte emot. Vill bara förstå hur saker och ting hänger ihop! 🙂
Jag har bara läst kemi i 3 år efter grundskolan, så exakt hur eller varför just den här tröjan värmer bättre än DL-neopren eller lycra har jag ingen aning om. Men när jag surfade i Australien i några veckor i vintras, så var det också dagar när det inte var stekhett och då var Polypron grym. När jag surfade så var det mycket badande och då var det blött, surf ej att förväxlas med vindsurf. Så nog om detta nu.
Jag bara bjussar på detta råd; FAN VILKEN BRA TRÖJA JAG HAR!PS Den är ungefär 3 ggr tjockare än en vanlig lycra och ja den är blöt både inne och utan.
Logga in för att svara.