Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Ponta Negra – Brazil

• Ponta Negra – Brazil

Publicerad av eddie på 7 januari, 2006 vid 19:53

Aker man till Brasilien for att kitea sa hamnar de flesta val i Fortaleza?
    Jag och min flickvan ar dock pa karlekssemester och kunde inte haft det battre. Nu skiter val de flesta i mitt karleksliv, men en kiterapport skadar val inte?
    Vi ar alltsa lite soder om Natal, i Ponta Negra. Det blaser fina stadiga vindar for 10-14m2 hela javla tiden. Dock ar det for mycket surfare och badare for att kiteing skall vara riktigt lampligt. Istallet far man fortsatta ytterligare en eller tva mil soderut. Suverana beacher och superstadiga vindar. Vagor eller inte – det ar bara att valja. Ikvall skall vi med nagra lokala “strandraggare” till nagot lokalt stalle utanfor byn (no gringos). Pa mandag aker vi soderut, till Pipa, dar stranderna skall vara annu mer fantastiska och med mindre folk. Forhoppningsvis sa blir det mer allvar med kiteingen dar. Nu har jag hitills mest kampat som nyborjare pa surfing. Satan vad bra det gick i borjan… men inte sen. *suck*
    Puss o Kram

jojin svarade 18 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • melker

Medlem
    7 januari, 2006 vid 20:41

Faan vad gött det låter. Åker ju själv till pipa i mars så mer lägesrapporter är väldigt tacksamt.

ha det sjukt bra där nere!!

• stellan

Medlem
    8 januari, 2006 vid 09:18

Härligt att höra Eddie. Skaffa lite kontakter där nere så åker vi dit nåsta år och plockar russinen. Här hemma har solen inte synts sen du åkte. Grått och jävligt, men… man åker ju till Lanzarote imorgon. Hälsa E!
    Kram

• luuddee

Medlem
    8 januari, 2006 vid 20:12

fan va alla åker överallt .. jaja snarrt åker man ju själv också

• eddie

Medlem
    11 januari, 2006 vid 21:36

Nu har vi kommit till Pipa. Javligt nice ar det har. Pipa ar en skon surfby… charmig och ganska laidback. Kitear gor man dock en mil norrom Pipa i Tibau de Sol. Harlig by som ar mer… eller snarare bara genuint Brasilien. Pipa ar lite tillsnyggad.
    Ni kommer att trivas Melker…!!
    Vi skall hit Stellan!

• melker

Medlem
    12 januari, 2006 vid 12:25

Låter ju sjukt gött. Ser fram emot en rapport när ni kommer hem. Ha det skitbra där nere så ses vi snart!

• jojin

Medlem
    25 februari, 2006 vid 13:07

utbudet verkar ju vara riktigt bra där nere, jag funderar själv på att eventuellt styra årets surfresa till fortaleza under sista halvan av mars. tyvärr verkar enligt windguru iaf inte vinden vara den bästa under denna månad. har de helt fel eller? skall jag skita i det och rikta in mig på ett annat resmål?:confused2: ???

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Ponta Negra – Brazil

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.