-
popteori snö
någon som har provat sig fram med olika snowboards och stance för att se hur man får mest pop?
idag bestämde jag mig för att INTE köpa en ny snowboard eftesrom att jag inte har råd, men vad upptäcker man inte på vägen till bilen om inte en total delaminering över heeela hälkanten.
så jag måste ha ny. Lutar åt en 155-157cm, typ 26cm i midja. Först tänkte jag att jag ville ha en mjuk och aningen mindre bräda, som inte skulle vara speciellt timglasformad (typ nobiles). MEN kom sedan på hur jävla mycket man använder styvheten när man poppar, typ om man gör en backroll eller mobe, det är ju brädan som snärtar iväg en.
Borde man inte få mycket mer pop med längre bräda, så att man har mer att liksom häva sig på? OCH borde man inte få ännu ännu mer pop om man kör på en vanligt timglasformad snowboard än en rak typ “kitesnowboard”. En “vanligt” formad bräda borde ju ge mer popp eftersom att man får en shystare svängradie när man pressar ner hälen för att edga upwind innan man poppar. Kanske inbillning??
NÅgon som experimenterat på området?? Eller någon som har något att invända innan jag ruinerar mig helt och beställer en vanlig jib-bräda 156. 26cm gansk styv??
Logga in för att svara.