Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Portugal ?
-
Portugal ?
Publicerad av anonym-anvandare på 15 mars, 2001 vid 18:53finns det nå surf shoppar i närheten av Lissabon ?
spots ?
Tacksam för svar !
ola-h svarade 23 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar -
3 Svar
-
Det finns en liten vid stranden i Guincho. Guincho är också spot nr 1 där. Det finns också en eller två shopar i Birre. Det ska finnas en Mistralshop i Carcavelos också. Det är ingen större klass på shoparna.
-
Kolla på http://www.windsurfpt.com.
Den, enligt mig, bästa shopen heter “Equinócio” och ligger på något som kallas “Verandas de Cascais” till höger på vägen mellan Guincho och Cascais Shopping (ligger ganska precis mitt emellan). Ingen höjdare, men helt OK. Nämnda Mistral shop i Carcavelos är också skaplig. Annars är är de som har shopen vid Guincho rätt sjyssta att ha å göra med, de har en lite större butik i Estoril.
Förr fanns det även en ett par mindre butiker i Birre, en NP-shop samt en Fanatic shop. De har aldrig varit något vidare och jag undrar hur de överlever… Nåja, om du skall till Guincho i juni så ses vi kanske där!
Surfa På!
-
Shoparna har de två nedan täckt in bra. Jag håller med Dr Masse om att Equinochio nog är den bästa.Vid själva Guinchostranden finns en shop i södra änden som bl.a. har Gun och hyr ut Mistral och Fanatic, tror jag. Det finns också en shop i norra änden som är assicierad med imoprtören av Neil Pryde och alltså också har JP-brädor.
Det lättaste sättet att hitta till Guincho är att åka på “sydkusten” från Lissabon och ta sikte på Cascais. Efter Cascais, se till att komma ned p kustvävgen. Efter ett par kilometer bebyggelse och klippor kommer du till ett gäng stränder, den sista är Guincho. När väge oåker in i en slags skog har du precis passerat, men om du då tar första vänster kommer du strax till en (betal-)parkering där många vindsurfare parkerar.
På min surfsida finns lite bilder från Guincho. Klicka på mitt namn nedan.
Logga in för att svara.