Hej Lidde!
Kanske svarar försent nu om ni redan hunnit åka… Jag har varit på olika ställen i Portugal på sommaren, bl a Esposende. 2010 var jag i Esposende och Praia do Cabedelo i augusti. Jag hade vind nästan varje dag, körde 12an första session, 9an andra session och hade jag haft en 7a med mig så hade den behövts ett flertal dagar, särskilt på Cabedelo för där blåser det ännu mer än i Esposende. Det är normalt sett väldigt vindsäkert i dessa trakter av Portugal på sommaren, men min kompis var där och upplevde en vecka vindstilla väder förra sommaren…
Guincho precis norr om Lissabon kan leverera mycket vind när det är stilla på andra ställen. Mycket vind kan lätt innebära 6m2… När det inte är vind i Guincho kan d bli ok surfvågor, har dock inga secret spots för vågsurfing att avslöja. 30 min söder om Lissabon, i lagunen i Albufeira är dock galet bra plattvatten.
Slå mig en signal om du vill diskutera vidare om spotsen, 0705790012. Glöm inte kolla hög/lågvatten i Esposende för det är helt avgörande.
Ha så skoj! 🙂