Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Portugal i sommar, lite frågor…

• slim_jim

Medlem
    28 maj, 2013 vid 21:05

ok, ska klura lite på det där med vindsurfet, om det är värt att släpa med prylarna överhuvudtaget ( lite lockande är det, men jag kanske avaktar det beslutet till precis innan avfärd baserat på prognos)

Prio är iaf att ha skönt häng, försöka få kidsen att upptäcka tjusningen med surfing (utan att trycka ned det i halsen på dom) och att jag ska lära mig att surfa obrutna vågor 🙂

• jesper-b

Medlem
    29 maj, 2013 vid 07:25

Softrack är nog ett måste om du har familjen i bilen och hur en vanlig kompakt. Fast takräcke vette 17 om hyrfirmorna har, kanske om man krånglar lite med dem? Softracket läggs i resväskan och sätts på på plats. Har aldrig döljt det får någon av hyrbilfirmorna och det har aldrig varit några klagomål.

Vindsurfing, inte vindsurfing???? Beror väl på hur länge ni är nere. Jag hade inte tagit med för en vecka, men en bräda, två segel, mast och bom i kompakt litet paket om två veckor eller mer. Men som sagt lite mer att släpa och det är inte 100% att det går av vindsurfing. Alla gånger jag varit nere enbart en vecka, och det börjar bli många (blir fler nu på fredag) har det varit minst en riktigt bra vindsurfingdag. Då har jag stått och tittat och tänkt, nästa gång tar jag med en bag till!

/JB

• dr-masse

Medlem
    29 maj, 2013 vid 08:10

Jag har hyrt räcke en gång via hyrbilsfirma och ‘nunca mais’ är väl ett sätt att säga vad min erfarenhet är av det. Softrack är bra, jag kör ‘handirack’ som funkar utmärkt för lite tyngre vindsurfinggrejor. Ett sätt att sammanfatta upplevelsen är väl när jag vänder mig om till frun vid hyrbilsdesken och säger ‘nu kommer jag att dra igång en latinsk skandalscen här annars får vi inte något räcke’ och det hela slutade med ett räcke minsann trollades fram, skruvades på och personalen bar ut allt vår bagage till bilen.

Uthyrningen på Guincho har varit lite småsvajig de senaste åren. Jag hyrde flera gånger bräda (tog med egna segel) av Brisas e Ventanias, men de har lagt ner. Nu är det Guincho Wind factory som kör uthyrning vid Bar do Guincho, precis som Svenne skriver.

Det känns lite smärtsamt att det inte blir någe Portugal för min del i år, men skall nog överleva det. :santa:

• jesper-b

Medlem
    29 maj, 2013 vid 20:41

Masse,
    Tap har billiga biljetter över helgen. Häng på fredag kväll! /Jesp

• astroman

Medlem
    1 juni, 2013 vid 08:57

Peniche tycker jag också är ett bra alternativ för boende och vågsurf. I och med ‘halvöarna'(kolla in kartan) så hittar man alltid någon vindskyddad sand strand som bjuder på cleana vågor. Känns som att Ericiera är mera känsligt för vind(?). Fixar man boende i närheten av Baleal så har man olika stränder att välja på beroende på vind riktningen. Blåser det nordligt så blir stränderna söder om Peniche bra. Det är bra att hålla kolla på tidvattnet. Ett ställe kan se helt kasst ut för att senare gå igång ett par timmar senare när vattnet sjunkt undan något. Som överallt i hela europa så kan det vara en hel del folk där i juli-augusti.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Portugal i sommar, lite frågor…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.