Senaste nytt Forums Vågsurfing Portugal – var och vilken årstid?

• Portugal – var och vilken årstid?

Publicerad av anonym-anvandare på 28 december, 2003 vid 17:10

hur pass bra är portugal?

vilka spots är det som gäller?
    hur stora blir vågorna?
    vilken årstid?
    har fått för mig att portugal inte är särskilt varmt!?

peter

anonym-anvandare svarade 20 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • emmi

Medlem
    19 februari, 2004 vid 15:16

Är inte speciellt bra på att surfa men jag har väl försökt iaf. I portugal funkar klimatet hyfsat länge. Var i norra delen och där blir det inte kallt förrän efter jul (beror på vad som är kallt dock, är man entusiast funkar det året runt, kan storma rätt bra vintertid. Norr om Lissabon finns det några ställen som skall vara grymt bra, var i ett ca en timma norr om, kan det ha varit i närheten av Ericeira? Annars vet jag att en del ställen runt porto är bra ibland, men det är sandbotten så det varierar tydligen från år till år. Södra delen av landet vet jag inte så mycket om. För att titta på stränder kolla på http://www.beachcam.pt om du fixar portugisiskan(annars kolla in babelfish ), där finns bilder, vågdata och temperaturer.
    Lycka till!
    /E

• anonym-anvandare

Medlem
    20 februari, 2004 vid 20:17

Varit i södra 2 ggr.
    Flyg till Faro, hyr bil på plats, kör till Lagos hitta inkvartering.
    Spots är där gott om, fråga i surfaffärerna inne i Lagos.
    Hade en 5-4-3 i okt. och den var lite väl varm.
    /peter

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Portugal – var och vilken årstid?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.