Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Portugisisk örlogsman

• bohm

Medlem
    25 mars, 2011 vid 09:10

Här i Sydney kommer det in såna ganska regelbundet när det är varmt i vattnet. Den delen som bränns, är en lång tentakel. Knepet är att så snabbt som möjligt ta bort den från huden. Får man bort den inom 5-10 sekunder blir brännmärket inte särskilt stort, och smärtan är hanterbar. Man ska INTE skölja med färskvatten, utan behöver man skölja ska man göra det med saltvatten. Inte klia och inte gnugga sand eller annat i.
    Jag väntar på att man ska få en sån i ansiktet eller kanske i munnen när man trillar. Blir inte roligt.

Nu är det höst här och vattentempen är på väg ner, så vi kanske slipper såna ett tag. Men blir jag bränd ska jag fota och skicka.

• surfineurope

Medlem
    25 mars, 2011 vid 10:56

Det var ju ett riktigt snyggt brännmärke!

Bluebottle surfboards finns sedan 2007, och bygger custombrädor i ett litet garage nere i Portugal. Som Ola säger så har det främst varit kite- och surfbrädor, men även en del vindsurfbrädor. Svenne byggde bland annat de första prototyperna till Iron Board i vårt garage.

Om Ola hjälper till med designen kan vi definitivt ta fram en riktigt bra vindsurfbräda för den som är intresserad. Vi tar 1250 EUR för en vindsurfbräda, vilket med växlingskurs och tatueringsrabatt borde bli runt 9000 SEK, så det är ju inte bara snyggt utan även lönsamt med ett brännmärke :-).

/Jonas

• stoorfaen

Medlem
    25 mars, 2011 vid 12:33

Pjosk och pjöller, brännässlor däremot är tungt skit. Seriöst så trodde jag att blue bottles var rätt snälla, men det var enligt australiensare. Det är väl typ pensionärer som kan råka illa ut, inte ninjas heller?

• nachoman

Medlem
    25 mars, 2011 vid 13:16
    bohm;650378 wrote:
    Här i Sydney kommer det in såna ganska regelbundet när det är varmt i vattnet. Den delen som bränns, är en lång tentakel. Knepet är att så snabbt som möjligt ta bort den från huden. Får man bort den inom 5-10 sekunder blir brännmärket inte särskilt stort, och smärtan är hanterbar. Man ska INTE skölja med färskvatten, utan behöver man skölja ska man göra det med saltvatten. Inte klia och inte gnugga sand eller annat i.
    Jag väntar på att man ska få en sån i ansiktet eller kanske i munnen när man trillar. Blir inte roligt.

Nu är det höst här och vattentempen är på väg ner, så vi kanske slipper såna ett tag. Men blir jag bränd ska jag fota och skicka.

1. Stack in till land med tentaklerna hängande kvar på armarna.
    2. Hittade en sötvattenskran och sköljde samt skrapade bort med naglarna.

Inte många rätt allstå! :crazy:

Vid varje våg som sköljde över ansiktet väntade jag bara på att få tentaklerna i ansiktet, huuualiga…

Verkar som att tatueringen är där för att stanna.

• rasmus_w

Medlem
    25 mars, 2011 vid 16:55
    stoorfaen;650397 wrote:
    Pjosk och pjöller, brännässlor däremot är tungt skit. Seriöst så trodde jag att blue bottles var rätt snälla, men det var enligt australiensare. Det är väl typ pensionärer som kan råka illa ut, inte ninjas heller?

Australiensare tycker den är snäll för att kubmaneterna är ännu elakare, har jag för mig. Det är lite som säga att Gaddafi är en snäll kille bara för att Hitler och Djingis Khan var ännu elakare.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Portugisisk örlogsman

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.