Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › powersegling!
-
Dale Cook and the HUCKER
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=DF-MZR4ccX0″]YouTube – Dale Cook and the HUCKER[/ame]Killen kan flyga 😮
-
verkar lite farligt och hoppa så högt och långt när det är mycke folk i vattnet 🙂
-
blåbussen;565187 wrote:verkar lite farligt och hoppa så högt och långt när det är mycke folk i vattnet 🙂
Ja det är nästan lite egoistiskt att ta sån plats, både för andra surfare och flygplan :santa:
-
Häftigt! Dom har bra tryck i hoppen.
Det är klart varmare i vattnet i Gorge än ute vid stillahavskusten. I floden är det mer än 20 grader på sommaren, medan det är kanske 16-17 grader ute vid kusten.
När jag var där och surfade -95 fanns det inga produktionsbrädor som var tillräckligt små, därför fanns bara custom brädor (220-235 cm). Det var 3.5 till 4.0 som gällde i stort sett varje dag.
Jag vill tillbaka dit!
/Tomas
-
feta hopp är något jag saknar på vattnet…det är så mycket snurrande…tycker att feta hopp är grymt snyggt…inte för att jag själv gör så höga men för er som egentligen kan så vore det kul att se lite satsning i hoppen…det gör sig bra på bild osså…
-
Återfallssurfarn;565484 wrote:Häftigt! Dom har bra tryck i hoppen.
Det är klart varmare i vattnet i Gorge än ute vid stillahavskusten. I floden är det mer än 20 grader på sommaren, medan det är kanske 16-17 grader ute vid kusten.
När jag var där och surfade -95 fanns det inga produktionsbrädor som var tillräckligt små, därför fanns bara custom brädor (220-235 cm). Det var 3.5 till 4.0 som gällde i stort sett varje dag.
Jag vill tillbaka dit!
/Tomas
Kollade lite på tabous forum och det ser ut som det fortfarande är problem att hitta brädor som lämpar sig riktigt bra för segling på The Gorge( byigt och lite strömt) när det blåser 3,3-3.7. Verkar som de små vågbrädorna inte lämpar sig så bra (för mycket rocker) och att tillverkarnas små freewave brädorna är för stora och hektiska. Så custom är nog inte helt fel där. Men dom får ju segla! Här är stiltje:( vill ha hårdvind och en hoppsession nu!!
-
Oja! Körde en del med Dale på Kuau i vintras. Sjukt sympatisk snubbe. Att han sen är byggd och stark som en stock underlättar kanske.
Körde ibland 1m2 större än mig med justebart uthal på sina Sailworks som han förövrigt är med och designar.Kul å se!
-
Dale, Jake Sean mfl är alla vinterstammisar i the local Kuau crew. Alla lika snortrevliga, laddar bajset, starka veteraner helt enkelt. Seglar the George hela sommaren och Maui hela vintern… /JB
Logga in för att svara.