Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport pozo, ligger var på gran canaria?

  • pozo, ligger var på gran canaria?

    Publicerad av waterboy på 11 november, 2003 vid 18:37

    hejsan,
    jag vill dra till surfbart ställe under jullovet. har kommit fram till att pozo är bra, men om man inte har körkort som jag måste man flyga till det rätta stället från början, var är det?
    vilken storstad ligger i närheten?
    tacksam för svar/abbe

    poppo svarade 20 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 november, 2003 vid 18:52

    Pozo (Izquierdo)ligger vid den lilla byn El Doctoral. Oavsett om du bor i San Augustin/Bahia Feliz (närmast till Pozo), Playa del Ingles (party!), Puero Rico (no wind blues) eller Las Palmas (“huvudstaden”) så behöver du en bil. Du skulle i och för sig kunna bo nere i Pozo, men förvänta dig inte mycket annat än surf då. Jag var själv där flera gånger innan jag fyllt körkort, men lyckligtvis med en fem år äldre kompis. Vi bodde oftast i Playa del Ingles då kombinationen fest och surf var perfekt.

    Hang loose!

    Fredrik

  • marra

    Medlem
    11 november, 2003 vid 22:52

    vad kostar det att hyra bil på Gc?`
    kan man kanske komma över en skrotbil av nån privatperson billigt?
    iså fall slår man ju två flugor i en smäll… boende och transport i ett grin.gif

  • moscapoint

    Medlem
    12 november, 2003 vid 13:17

    Ett helrätt beslut – det blåser kanske inte så jättemycket över jul – men vågorna är bäst då.

    Charterflyg med pensionärskollektivet till Las Palmas..

    €70/vecka hos Autos Dragos

    http://www.autosdrago.com/tarifas.htm

    kanske inte står direkt på websidan – men det har ett “stall” med rostiga Puntos för windsurfare – inga takräcken behövs.

  • moscapoint

    Medlem
    12 november, 2003 vid 13:31

    … hade ett visitkort här – det är “Uwe F. Berberich” som kör stället i traditionell tysk anda – latinamerikaner kommer och hämtar upp dig på Las Palmas Aeropuerto – tokkör dig i en Punto i 130 km/tim på ackord ner till Turistträsket i Pl. Inglés medans de pratar argentisk staccato dialekt..

    ber du dem sakta ner så försöker de förklara att 130 på deras mätare inte är 130 mph så du behöver inte vara orolig.

    Om chaufören emellanåt kör med huvet vänt bakåt mitt under färden – oroa dig inte – det är bara för att bättre kunna spana in något nyinflyget brittiskt tursikt som kör bilen bakom … blush.gif

  • oscar

    Medlem
    13 november, 2003 vid 08:32

    Maila Jonas på http://www.cutre.com han är svensk och kan hjälpa dig. Finns ett vandrarhem mitt i Pozo 100m från beachen. Där träffar du säkert folk som har bil och kan köra dig till festerna. Men se upp, ALLA kör, fulla som svin…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 november, 2003 vid 15:37

    är det gran canaria som gäller runt nyår eller funkar det bra att vindsurfa på någon av dem andra öarna typ fuerteventura? vilken ö har bäst vindstatistik egentligen?

  • moscapoint

    Medlem
    14 november, 2003 vid 09:44

    förra december var 8 5.0, 3 4.7 och 3 4.0 dagar -> 14 dagar ~ 50% på Gran Can. (inte helt olikt statistiken för fuerte syd nedan).

    Skall själv till Fuerte norra + GC några dagar över nyår. Fuerte kan nog bjuda på en del freestyleförhållanden i söder. I norr är det chanstagning men kan bli episkt om det blåser då det kommer mycket vågor där.

    Tenerife är normalt mindre vindsäkert enl min erfarenhet.

    diagramme-surf.jpg

    Enstaka gånger kan det smälla till och blåsa på nordsidan på Gran Can .. och då kan det se ut såhär… blush.gif

    picture-0021.jpg
    Galdar 05.03.2003 12:35:54

    eller så här … shocked.gif

    e28_02_1024.jpg
    El Cabrón, 2000

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 november, 2003 vid 12:13

    tackar..bra info!
    om man bara ska ta en vecka så e det ju nästan charter som gäller..nån som vet om det finnns nått sånt till fuerte syd (sotavento) hittar nästan bara charter till corralejo?!

  • waterboy

    Medlem
    20 november, 2003 vid 09:37

    men om man inte vill ha så mycket vågor o massa vind då?
    vad är rätt då?
    /abbe

  • poppo

    Medlem
    20 november, 2003 vid 17:45

    grancan på sommaren.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport pozo, ligger var på gran canaria?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.