Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Pozo på babord!
Taggad: freestyle, våg, våg freestyle
-
Pozo på babord!
Publicerad av oscar på 2 juni, 2010 vid 16:53[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=rryqQ_9SjPE”]YouTube- DARIO OJEDA-POZO BACKDOOR.2010m4v[/ame]
NICE!!
dr-masse svarade 14 år, 5 månader sedan 13 Medlemmar · 23 Svar -
23 Svar
-
Heter det babord när det är babord ut eller in? Jag har aldrig förstått hur det ligger till.
-
“styrbord” = styrbord ut, å vice versa. fast de seglar ju bara babord på filmen så…
tror de kör vid salinas de pozo (eller vad det nu heter), strax norr om pozo mainbreak alltså.– kan lätt tänka mig ett par såna dagar under min julivecka där! (troligt…)
-
Poppo, skulle jag få ut något av en vecka i Pozo isommar!? Sugen som faen! 😀
-
poppo;615089 wrote:strax norr om pozo mainbreak alltså.
Strax söder om. Strax norr om ligger Mosca Point. 🙂
/Messerschmidten
-
storfaen: man lär sig åtminstone hantera vind i överflöd. en kompetenshöjning man iofs sällan har nytta av hemma…
-
poppo;615135 wrote:storfaen: man lär sig åtminstone hantera vind i överflöd. en kompetenshöjning man iofs sällan har nytta av hemma…
Njääeee, vet inte om jag håller med där… :smirk:
Tycker nog att man har rätt stor nytta av det även här hemma, att åka runt med rejält tryck i grejorna. Här hemma får man ta det med större grejor, bara.
Och samtidigt är det rätt skönt när de där (med tanke på det senaste året här hemma i Svea börjar jag i och för sig nästan att gråta helt öppet såpass mycket att datorn riskerar att kortslutas…) dagarna då det faktiskt blir 4.2 / 3.7 här hemma att man har varit med om det förr och vet lite hur det funkar!
Nu har jag inte kört Pozo, utan min erfarenhet är Guincho, men även där kan det fläska på hyggligt…
Men framförallt är ju en vecka där man, med lite tur, kan få segla mycket och regelbundet helt grymt för att få möjlighet att förbättra sin segling överlag!
-
Ja, jag skrev ju sällan Masse! Klart man blir en bättre seglare av att träna hårdvind, behövde bara gnälla lite på denna hemmasäsong..
-
Soorfaen,
ÅK! Du har inget att förlora. Vindsäkerheten på sommaren är väl typ den säkraste i världen eller så!
Glöm bara inte 3,5:an hemma för det är vad du troligast får använda! -
poppo;615177 wrote:Ja, jag skrev ju sällan Masse! Klart man blir en bättre seglare av att träna hårdvind, behövde bara gnälla lite på denna hemmasäsong..
Sällan har ordet sällan varit så sällsynt mitt i prick… !
Denna hemmasäsong är inte värd mina tårar längre. Det är torrt i brunnen nu.
-
poppo;615133 wrote:ah, gracias senor! mejillones empanados!
De nada. Pero empanados?
-
Sluta gnälla på våren/försommaren och sluta märka ord. Kolla istället på:
1) Vad fina vågorna blir med lite vind, med betoning på LITE!
2) Grabben rippar ju för f-n!
/JB
Logga in för att svara.