Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Pratade med jultomten…

• johanc

Medlem
    12 december, 2007 vid 20:21

Varför två 26:or?? Ska du åka på två brädor??

Undrar

JOhanC

• styret

Medlem
    12 december, 2007 vid 21:04

@JohanC 433834 wrote:

Undrar

JOhanC

det gäller ju att visa cash flow. då blir det ligga av.

ref. http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?a=357598&d=20700

• andersbq

Medlem
    12 december, 2007 vid 21:09

@JohanC 433834 wrote:

Undrar

JOhanC

Om du lusläser mitt inlägg i denna tråden så får du svaret:
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=53647

• hanko

Medlem
    12 december, 2007 vid 21:50

@JohanC 433834 wrote:

Undrar

JOhanC

Twinfins har nått speedvärlden….! I wave är det ju redan en säljtrend! (återigen)

• perrapops

Medlem
    12 december, 2007 vid 21:51
    styret;433840 wrote:
    det gäller ju att visa cash flow. då blir det ligga av.

ref. http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?a=357598&d=20700

Haha snacka om korrekt vinklad rulle, stackars människor!-

• perrapops

Medlem
    12 december, 2007 vid 22:01

oj, hamnade i fel tråd, blev föt distraherad av brädorna oc fenorna:)

• getwet

Medlem
    12 december, 2007 vid 22:08

@JohanC 433834 wrote:

Undrar

JOhanC

Närå, jag har fem stycken jag tänkte köra med samtidigt. AB+26, SR6 26, Select speed26, C3 slalom 26, C3 speed 26. 😉

Egentligen handlar det om att fenor i samma storlek kan skilja oerhört mycket i prestanda beroende på hur mycket det blåser, vilken typ av vatten osv.

Två 26or kan alltså bete sig helt olika. Naturligtvis ska jag inte sitta med så många fenor i framtiden, men nästa säsong får avgöra vilket fabrikat som får lämna fenbagen. AB+, eller Curtis eller C3. Selecten är redan på väg ut.

Jag kommer däremot sitta med dubbla linjer med helt olika egenskaper, så vi får se vilken linje som blir till salu i vår.

Anser (jag tjatar och tjatar) att hellre än välfylld fenbag med bra fenor än många segel…….många gör tvärtom, har fyra fem segel och två fenor, både dumt och dyrt.

• imported_macts

Medlem
    13 december, 2007 vid 02:23

@getwet 433850 wrote:

Närå, jag har fem stycken jag tänkte köra med samtidigt. AB+26, SR6 26, Select speed26, C3 slalom 26, C3 speed 26. 😉

Egentligen handlar det om att fenor i samma storlek kan skilja oerhört mycket i prestanda beroende på hur mycket det blåser, vilken typ av vatten osv.

Två 26or kan alltså bete sig helt olika. Naturligtvis ska jag inte sitta med så många fenor i framtiden, men nästa säsong får avgöra vilket fabrikat som får lämna fenbagen. AB+, eller Curtis eller C3. Selecten är redan på väg ut.

Jag kommer däremot sitta med dubbla linjer med helt olika egenskaper, så vi får se vilken linje som blir till salu i vår.

Anser (jag tjatar och tjatar) att hellre än välfylld fenbag med bra fenor än många segel…….många gör tvärtom, har fyra fem segel och två fenor, både dumt och dyrt.

CR/Prolimt-fenorna ser mumsiga ut GW, jag dyker upp nästa vecka och hämtar mina…

• getwet

Medlem
    13 december, 2007 vid 06:16

@MacTS 433859 wrote:

CR/Prolimt-fenorna ser mumsiga ut GW, jag dyker upp nästa vecka och hämtar mina…

Välkommen hem om några dagar mannen. Har du med dig något kul från Kina?

• imported_macts

Medlem
    13 december, 2007 vid 07:02

@getwet 433865 wrote:

Välkommen hem om några dagar mannen. Har du med dig något kul från Kina?

Kommer att shoppa imorgon och lördag. är det nåt skoj du vill ha? Jag kan ringa dig lite senare…

• lbj

Medlem
    18 december, 2007 vid 13:11

Ha Ha Ha, snacka om bräder, gardiner och plastiksbitar.
    Fick den här av Tomten, den gula altså. Ska bara hitta ett bra ställe att gräva på

• swe-496

Medlem
    18 december, 2007 vid 16:55

Kanske kan gräva en schysst speedkanal på ett blåsigt ställe?

• Oregistrerad

Gäst
    18 december, 2007 vid 23:20

@Bjornen 433780 wrote:

Ni som har bra kontakt med :santa: kan väl kolla om det är en bräda och rigg på ingående ? Tror inte det men man kan ju alltid hoppas…..Föresten hur får man tag i honom skulle behöva prata allvar….:mad2:

Vet inte om det är snapsen men det är nån vajsing med tomten – jag fick en Dufour Wing.

/Magnus

• bjornen

Medlem
    20 december, 2007 vid 15:27

@Oregistrerad 434582 wrote:

Vet inte om det är snapsen men det är nån vajsing med tomten – jag fick en Dufour Wing.

/Magnus

Tjena Magnus,

Dufour Wing är inte fel den är ju utmärkt som kanot 😀 Det var länge sedan, seglar du något eller ligger prylarna på vinterförvaring ? Jag har ditt segel och mast i säkert förvar och det kan jag ha till våren om du vill. Jag tycker vi ska dra på lite resor runt riket i vår/sommar Jag har en massa ställen jag vill prova TT, Öland mm

//Björn

• Oregistrerad

Gäst
    25 december, 2007 vid 11:00

@Bjornen 434805 wrote:

Tjena Magnus,

Dufour Wing är inte fel den är ju utmärkt som kanot 😀 Det var länge sedan, seglar du något eller ligger prylarna på vinterförvaring ? Jag har ditt segel och mast i säkert förvar och det kan jag ha till våren om du vill. Jag tycker vi ska dra på lite resor runt riket i vår/sommar Jag har en massa ställen jag vill prova TT, Öland mm

//Björn

Tjenare Björn,

Mina prylar är på vinterförvaring sedan över en månad. Håller på med ombyggnation av min lgnhet och fyllt mitt förråd till bredden med prylar. Surfprylarna ligger längst in… Bra om vi kan lösa segel/mast lite längre fram i vår om det funkar för dig.

Det verkar som du har varit ute en del ganska nyligen. Är det vinterförvaring nu eller kör du fortfarande?

Gärna surfresor till våren. Tänkte köra igång i April igen.

/Magnus

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Pratade med jultomten…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.