• Publicerad av jester på 6 maj, 2006 vid 14:29

Jahopp, då har även jag fått bada lite i år. För något annat kan man inte kalla det. Toppade hela 7.3 knop… Blåste upp mot 9 meter rak frånlandsvind, men lagom till att jag kom ut på vattnet så blåste det inte såpass längre… Yeye, var inte kallt i vattnet iaf, och fick riggat min 7.8:a. Ser grymt fint ut! Ge mig vind!!!

tobhed svarade 18 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • surfan

Medlem
    6 maj, 2006 vid 15:09
    Jester wrote:
    Jahopp, då har även jag fått bada lite i år. För något annat kan man inte kalla det. Toppade hela 7.3 knop… Blåste upp mot 9 meter rak frånlandsvind, men lagom till att jag kom ut på vattnet så blåste det inte såpass längre… Yeye, var inte kallt i vattnet iaf, och fick riggat min 7.8:a. Ser grymt fint ut! Ge mig vind!!!

hadde 7.4 knop med segel båten idag det var oxo Premiär med båten i dag

• the_novice

Medlem
    6 maj, 2006 vid 15:47

Körde en sväng i Gottskär med 8.5 och hade väl full planing ett tag iaf innan vinden dog…
    Men jäklar vad varmt det blev i dräkten, vart tog våren vägen föresten det är ju sommar redan!

• tobhed

Medlem
    6 maj, 2006 vid 18:58

Ni får komma ner till Kalgshamn, nån slags ostlig bris som kommer varje år vid denna tid. Plattvatten och över 60 pers på vattnet idag med folk ifrån stort sett hela södra sverige. Körde RS5 6,7 och hade bra drag – hur fort det gick?? Fråga Dustin, de idioterna skicka mig en Garmin Forerunner trots att det stod en Foretrex på ordern, suck…

• jester

Medlem
    6 maj, 2006 vid 21:28

JAcka in Forerunnern i GPSar som vanligt… Kommer fungera. Enda problemet med Forerunnern är u att den inte kan visa knop i displayen…

EDIT: Ähum… men du retunerade nog den, va??

• tobhed

Medlem
    7 maj, 2006 vid 09:28

🙂 Ja, den är tillbaka skickad – således utan just nu

• hankloose

Medlem
    8 maj, 2006 vid 07:42

Premiär den 6 maj e ett tydligt bevis på att man e både datanörd och hypokondriker på samman gång!!!(-: Skämt å sido så va jag e klagshamn å körde 3 dar i rad. Med RS 6 6.7 och F2 sx 91 och Evo 33 fena! Grymmare slalomställe får man leta efter! Kanske inte tokplatt för speed!Hade Gps några repor och klockade 30.0 men det kändes fooort bland vågor på öppet hav. Nu e jag helt mörbultad och orkar inte surfa på flera dagar! Ps tobhed e det nån bild från spraydate du har lagt ut eller…

• jester

Medlem
    8 maj, 2006 vid 07:59

OK. Så vattnet är bättre i TT än Klagshamn?

Och visst faen är jag datanörd!! Och stolt över det!! 😉

• tobhed

Medlem
    8 maj, 2006 vid 11:04

😉 Nej, jag ser ut så.
    Jag seglade precis bakom dig vid något tillfälle. Hade det gula RS5 och såvitt jag kunde se så var det bara du & jag som hade RS-segel.
    Nöjd med din bräda, slängde några avundsjuka blickar på den (min slalombräda har ännu inte kommit..)

• hankloose

Medlem
    8 maj, 2006 vid 14:39

Aha! Det va du!! Tänkte väl att det måste va nån namnkunnig på slalomkonfen med det gryma seglet!! Jag gillar F2 brädan skarpt! Men den fenan som följde med sög. Körde med Evo 33 nu och brädan gick som en dröm! Vad väntar du på för bräda?!

• boman

Medlem
    8 maj, 2006 vid 17:28
    Hankloose wrote:
    Aha! Det va du!! Tänkte väl att det måste va nån namnkunnig på slalomkonfen med det gryma seglet!! Jag gillar F2 brädan skarpt! Men den fenan som följde med sög. Körde med Evo 33 nu och brädan gick som en dröm! Vad väntar du på för bräda?!

Vad är det för skilnad på Select Viper och select Evo?

Någon som kör på Select Viper speed?

mvh
    Boman

• jester

Medlem
    8 maj, 2006 vid 17:48

Viper speed är mera bakåtsvept än Lightning Evo. har en 28 Viper Speed o en 31:a Lightning. Återkommer så fort vi får vind… 😉

Vet att tb kört Viper speed en del. Han har nog mer att säga än jag…

• tobhed

Medlem
    8 maj, 2006 vid 21:07

JP slalom II 84 liter så det är väl i typ samma klass som din. Jag har lyckats med att få ALLA mina beställningar att strula till i år så jag hoppas på att få brädan denna vecka…

Har nu bytt avatar till min Spray date bild…

• lbj

Medlem
    8 maj, 2006 vid 21:30

Nej nej nej Tobias
    Den förra bilben av dig var mycket sötare
    LBj

• fredrik-ygge

Medlem
    9 maj, 2006 vid 06:41
    lbj wrote:
    Nej nej nej Tobias
    Den förra bilben av dig var mycket sötare
    LBj

Lyssna på Lars han är en vis man!

Mer riktiga bilder och namn, mindre nonsens, pubertalt och semianonymt.

Byt tillbaka! Byt tillbaka! Byt tillbaka!

• tobhed

Medlem
    9 maj, 2006 vid 07:10

Håller med – jag får väl hitta en bättre bild där jag ser mer elak ut. Lars, när ska du få ut Johan på havet igen?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.